Yaratıcılığın önünü açan en yaygın yöntemlerden biri de hibrit karakterler tasarlamak. Lili Des Bellonsun insansı kimeraları, Robert Benavidez’in hibrit piñata’ları, Richard Wilkinson’ın yarı Looney Tunes böcekleri ve Vladimir Stankovic’in hibrit deniz canlıları bunun en güzel örnekleriydi. San Francisco Körfez Bölgesi’nde yaşayan heykeltıraş Calvin Ma ise sosyal kaygı bozukluğuna dair deneyimlerini insan-hayvan melezi seramik heykellere kanalize ediyor.
Calvin Ma için tüyler dış dünyadan koruyan bir tür zırh
Heykellerde kuşların tüyleri bedeni saran bir zırh görünümü almış. Bu zırh kişiyi dış dünyadan koruyan ve Ma’nın kaygı bozukluğu deneyimlerini yansıtan bir sembol. Tüyler, maske benzeri kuş başlıklarında da gövdesi olan figürlerde de tüm bedeni kaplıyor. Calvin Ma daha önce yaptığı Homebodies adlı heykel serisinde de evleri bir metafor olarak kullanmış; duvarlara, pencerelere ve bacalara koruyucu bir dış kabuk olarak yer vermiş.
Kendini sosyal ortamlarda hiçbir zaman rahat hissetmeyen sanatçı, bu karakterleri kendi hikayesini anlatmaya yardımcı olmak için yaratıyor. Her heykelde sosyal kaygıyla ilgili bir deneyimini aktarıyor. Bunu yaparken de çok karanlık ya da ciddi olmamaya, hatta eğlenceli işler ortaya çıkarmaya çalışıyor.
Calvin Ma’yı internet sitesi, Facebook sayfası ve Instagram’ı üzerinden takip edebilirsiniz.
Görsel: Instagram
Manşet görseli düzenlenmiştir.