Epic Games tarafından geliştirilen Unreal Engine’in en son sürümü Unreal Engine 5, bu ayın başında resmi olarak tanıtıldı. İlk duyurudan yaklaşık iki yıl sonra piyasaya sürülen oyun motoru The State of Unreal etkinliğinde tüm detaylarıyla paylaşıldı.
Epic Games, Unreal Engine 5 lansmanından önce de oyun motorunun ne denli detaylı ve büyüleyici bir evren yarattığın çeşitli işerle göstermişti. PlayStation 5 ve Xbox Series X konsolları için ücretsiz olarak kullanıma sunulan The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience en çok ses getiren örneklerden biriydi. Filmde rol alan Keanu Reeves ve Carrie Anne-Moss’un dijital kopyaları MetaHuman Creator ile hazırlanmıştı. Bu deneyimle benzer dönemde Fortnite da Unreal Engine 5’e geçiş yaptığını duyurmuştu.
Fark yaratan ve süreci hızlandıran iki özellik: “Lumen” ve “Nanite”
Oyundan sinemaya, mimariden otomotiv sektörüne kadar pek çok alanda foto-gerçekçi görüntüler yaratmaya imkan tanıyacak teknoloji, gerçekle sanal arasındaki farkın anlaşılmayacağı evrenlerin kapısını aralıyor. Bu oyun motorunu bir önceki versiyonundan ayıran en büyük özellikler ise Lumen ve Nanite özellikleri oluyor.
Video oyunlarda ya da filmlerde CGI ile yaratılmış tüm nesneler poligon geometri sistemiyle oluşturuluyor. Bu nesnelerin yüzeyindeki ayrıntı düzeyini poligonlarla doğru orantılı olarak arıyor. Öte yandan poligonların sayısı artıkça bilgisayarların oyunu işleme süreci uzuyor. Bu nedenle oyunlarda düşük video çözünürlüklü seçenekler bulunuyor ki bu da oyun zevkini düşüren bir durum.
Unreal Engine 5’in dinamik “sanallaştırılmış geometri” sistemi sayesinde nesnelerin yüzeyindeki ayrıntılar, kamera mesafesi için gereken maksimum ayrıntı düzeyine göre çalışıyor. Nanite özelliği yüksek çözünürlükten feragat etmeden gerçekçi deneyimler yaşamanızı sağlıyor. Görüntü kalitesinden ödün vermeden geometrik ayrıntıların daha gerçekçi şekilde sunuyor.
Lumen ise geliştiricilerin bir nesneyi nasıl aydınlatacağını ayrı ayrı tanımlamasını ortadan kaldıran bir teknoloji barındırıyor. Modeller ve ortamlar ışığın geliş açısına ve şiddetine göre anlık olarak değişebiliyor ki bu hem oyun grafiklerinin kusursuz görünmesine yol açıyor hem de geliştiricileri büyük bir zahmetten kurtarıyor. Işığın doğal bir şekilde ortama dinamik olarak uyum sağlamasına imkan tanıyan aydınlatma aracı görsel kaliteyi artırıyor ve geliştiricilerin ışık haritası oluşturmasını pratik bir hale getiriyor.
This video by Unreal Sensei shows the most important features of the recently launched Unreal Engine 5 and how it is set to revolutionize the computer graphic industry [full video: https://t.co/nHc0qgmSRH] pic.twitter.com/rVeKCmohdN
— Massimo (@Rainmaker1973) April 16, 2022
Unreal Engine 5, yüksek kalitede ve büyük ölçekli oyunlar yapmayı kolaylaştıracak
Oyunlar ve diğer tüm 3B içerikler için benzersiz bir araç geliştirme ortamı sunan Unreal Engine 5, halka açık sürümünün yayınlanmasının ardından Sony Group Corporation ve LEGO Group’un sahibi olduğu KIRKBI şirketinden toplamda 2 milyar dolar yatırım da aldı.
Epic Games, halihazırda 85’ten fazla oyun stüdyosunun topluluklarının bir parçası olduğunu bağımsız yaratıcılardan CD PROJEKT RED ve Crystal Dynamics gibi büyük şirketlere kadar daha fazla katılımın ilerleyen dönemde artacağının altını çiziyor. Oyun motorunu sürekli güncelleyecek olan şirket, grafik işlemci ürünleri sunan Nvidia ile iş birlikleri de yaparak oyun dünyasının geleceği için heyecan verici bir yaklaşım benimsiyor.
Tabii sadece yeni nesil oyunlar için değil her türlü alanda gerçekçi görüntüler yaratmak için kullanılabiliyor olması ve herhangi biri tarafından indirlebiliyor oluşu Epic Games’in en büyük avantajları. Şirket sadece ticari bir ürün ortaya çıkardığınızda belirli bir kazançtan sonra sınırlı bir ödeme alıyor. Bu sayede geliştiricilerin doğru araçlara ulaşması kolaylaşıyor. Halka açık sürümünün yayınlanmasının ardından geliştiricilerin ve sektöre ilgililerin hazırladığı kısa videolar Unreal Engine 5’in fark yaratan yönlerini en güzel gösteren örnekler. Aşağıda bu örneklerden birkaçını bulabilirsiniz. Unreal Sensei isimli YouTube hesabının hazırladığı içerik de oyun motorunun sunduğu avantajları görmek için güzel bir kaynak.
#Superman in #UE5’s CitySample…
I must say, the results are quite spectacular! #IndieGameDev #gamedev #games pic.twitter.com/f8pAE9LTfq— Tyson Butler-Boschma (@TJATOMICA) April 16, 2022
Rush Hour // The Matrix Awakens (PC) pic.twitter.com/IAEZQgR2a4
— Petri Levälahti (@Berduu) April 17, 2022
Stylized Explosions another version.
Used NPCs to allow blasts to affect other explosions.
I think it will look 3D in VR because it is Static Mesh smoke without translucency using Dither TemporalAA.#UE5 #Niagara #gamedev #realtimevfx #anime pic.twitter.com/Gy2rgpIiWS— Wataru Ikeda (@WataruVFX) April 18, 2022
Hi everyone! Glad to introduce to you my project that I've been doing in my spare time, I'll be happy to critique and if you want to support me or see details, here's my portfolio.https://t.co/F6zkVAops6#EpicGames #gameart #UnrealEngine5 #gamedev #b3d #madewithunreal pic.twitter.com/Lveb1g77kY
— Evgeniy_Vegera (@Evgeniy_Vegera) April 2, 2022
Real time season change by updating fog, volumetric cloud and environment materials.
You can now wishlist on Steam 🎉https://t.co/wil3hRmkCZ#survival #OpenWorld #indiegame #indiegamedev #gamedev #Unrealengine5 #gamedevelopment #madewithunreal pic.twitter.com/SXF5tiAqVB
— Rooted – UE5 Survival Game (@RootedTheGame) March 18, 2022
.@DanielCorviera demonstrated an amazing post-apocalyptic environment, made using 3ds Max, photogrammetry assets, and Unreal Engine 5: https://t.co/iYZlReouc3#unrealengine #UE5 #3dsmax #substance3dpainter #photoshop #gamedev #indiedev #3dart #texturing pic.twitter.com/yLTvgYUmxv
— 80 LEVEL (@80Level) March 7, 2022
.@AXYZdesign shared a sneak peek trailer for Anima 5 – a new version of the character animation software, which will soon be out in beta. The video shows a real-time preview made with Unreal Engine 5: https://t.co/IhFc5i5jV3#anima #ue5 #unrealengine #3dart #animation pic.twitter.com/qrlhNW3WTN
— 80 LEVEL (@80Level) April 12, 2022
Görsel: Unreal Engine