Çizgi filmler, hem izleyicinin hem de yaratıcıların hiç bıkmadan keyif alabildiği temel ilham kaynaklarından. Üstelik defalarca bu kaynaktan esinlenilmesine rağmen sanatçılar ve tasarımcılar her seferinde bizleri şaşırtacak kadar farklı işler çıkarmayı başarıyor. Örneğin Looney Tunes Backgrounds adlı Instagram hesabı, Looney Tunes evrenindeki karakterlerin yer almadığı arka plan sahnelerini bir fotoğrafçı edasıyla yakalayıp paylaşıyor. Yine Henk Verhoeff çizgi filmlerin dünyasından gerçek dünyaya düşmüş gibi duran çılgın mobilyalar yaparak, Taku Inoue da Tom’un Jerry’yi kovalarken başına gelen komik kazaları heykele dönüştürerek çizgi-filmin en yaratıcı anlarına dikkatle bakmamızı sağlamıştı. Bu defa da çizgi film evrenindeki sahneleri el emeği göz nuru nakışlara dönüştüren Peter Frederiksen’in işleri var karşımızda.
Sanat cinsiyetsizdir
Şikago banliyölerinde doğup büyüyen ve yaşamını hala orada sürdüren Peter Frederiksen, The School of the Art Institute of Chicago’da (SAIC) lisans öğrencisiymiş. Ancak maddi sıkıntılar nedeniyle 2,5 yıl sonra okulu bırakmış. Reklam ajanslarında sanat yapımcısı olarak çalışmaya başlamış. Daha sonra bir ortakla birlikte kendi şirketini kurmuş ve evden çalışmaya başlamış. Sanatçıların dünyanın her yerindeki reklam ajanslarıyla çalışmasına yardımcı oluyor.
Tekstil malzemeleriyle tanışmadan önce kendisini yıllarca resim yaparak ifade etmiş. Üniversitede, bir eğitmenin önerisiyle nakışla tanışmış ve bir daha geriye bakmamış. Nakışın kadın işi olduğu yönündeki cinsiyetçi yaklaşımlara da aldırmıyor. Sanatçı The Fiber Studio’ya verdiği bir röportajda sanatın cinsiyetsiz olduğuna inandığını belirtmiş.
Sanatçı, çizgi filmlerden ekran görüntüsü alarak işe başlıyor. Zihninde oluşturduğu taslağı keten üzerine çiziyor ve ardından nakışa başlıyor. Yapım sürecinde dikiş makinesi kullanıyor. Yine de bazı işlerin tamamlanması 1-2 haftayı bulabiliyor. Bu arada bazı nakışlardan birkaç karelik animasyonlar da hazırlamış. Ayrıca soyut nakışlar da üretiyor.
Görsel: Instagram