Mimaride kendine özgü tekrarlar ve motifler yakalayıp bunları soyut olarak belgeleyen çeşitli kısa film ve fotoğraf projelerine yer vermiştik. Örneğin Páraic Mc Gloughlin, Weval’ın “Someday” adlı parçası için hazırladığı müzik videosunda dünyanın ve tarihin farklı köşelerinden alıntıladığı motifleri yan yana getirip hipnotik bir görsel deneyim hazırlamıştı. Yine Dirk Koy, Basel’in yoğun kavşaklarını ve binalarını drone’la havadan çekerek nefis kolajlarla dolu LUFTRAUM filmini yaratmıştı. Fatemah Hosein Aghaei ise İran’daki tarihi yapıların süslemelerini fotoğraflayarak bu bakarken kaybolup gittiğimiz soyut motifleri ölümsüzleştirmişti. Vietnam’daki eski pencere ızgaralarını robot heykellerin üzerine işleyen Rise of the Vietnamese Robots projesi de bir o kadar ilginçti. Michael Strevens ise tüm bu sanatçıların tam tersi bir teknik geliştirmiş. Etkileyici desenleri dijital olarak kendisi yaratan Strevens, bu desenleri yine dijital araçlarla iç mekanmış gibi kurguluyor.
Hayali mekanlara gerçeklik hissi vermek için insan figürü eklemek
Londra merkezli dijital sanatçı Michael Strevens, iç mekan odaklı sürükleyici Instagram fotoğraf serilerini üretirken mobil cihazları ve fotoğraf düzenleme uygulamalarını kullanıyor. Parlak, neon ve siyah beyaz görüntüler üreten Strevens’ın tekniğinin temelinde desenler ve perspektif unsurlar yer alıyor. Bu sayede devasa yapıların içinde devasa grafik desenlere sahip iç mekanlar varmış gibi bir izlenim yaratıyor izleyicide. Elbette bu mekanlar aslında var olmayan yerler.
Glitch sanatından ilham alan Strevens bir görüntüdeki verileri dijital olarak yok etme, bozma ve yeni bir şeye dönüştürme fikriyle hareket ediyor. Bu yaklaşımla ürettiği grafik desenlerle derinlik hissini yakalıyor. Grafik desenlerden oluşan hayali iç mekanların içine zemin ve ölçek hissi vermek için bir insan figürü de yerleştiriyor. Desenin biçimine bağlı olarak, küçük figür farklı yönlere bakabiliyor ve farklı boyutlarda olabiliyor. Strevens’e göre bu figürler izleyicinin kendisini mekanın içindeymiş gibi hayal edebilmesini kolaylaştırıyor. Aslında yalnızca iç mekanlar değil, yapay ufuk çizgisiyle birlikte kurgulanan dış mekanlar da üretmiş sanatçı.
Strevens, mobil fotoğrafçılık tutkusunu ilk iPhone’unu satın aldığı ve Instagram’ı kullanmaya başladığı 2012 yılında keşfetmiş. Avrupa’da mimari ve kentsel peyzaj da dahil olmak üzere farklı fotoğraf türlerini araştırdıktan sonra, Strevens görüntülerini düzenleyebilmek için kendini daha da geliştirmiş. Bugün, Strevens hem App Store hem de Google Play mağazalarından indirdiği geniş bir uygulama yelpazesini kullanıyor.
Michael Strevens’ın çalışmalarını internet sitesi ve Instagram’ı üzerinden takip edebilirsiniz.
Görsel: Instagram
Manşet görseli düzenlenmiştir.