Yohei Kisanuki dönen çömlekçi çarkının üzerindeki yuvarlak beyaz tahta üzerine çizimler yaparak animasyonlar yaratıyor. Sadece çizmeyi değil, çizilenleri silmeyi de akışın bir parçası haline getiriyor.
Bu animasyonlar için kullanılan yöntem, analog animasyonun ilk türlerinden biri olan zoetroplardan farklı değil. Zoetroplarla yapılmış yaratıcı işlere buradan göz atabilirsiniz. Özellikle de Kenny Sing, çömlekçi çarkı üzerinde dönünce hareketlenen desenlere sahip seramik kaplarıyla Kisanuki’ninkine benzer bir yaklaşıma sahipti. Ama Yohei Kisanuki beyaz tahtanın avantajlarını kullanarak kendi özgün tekniğini yakalamayı başarmış.
Videolarla ölümsüzleşen geçici işler
Beyaz tahta üzerinde olduklarından Kisanuki çalışmaları geçici ve yalnızca videolarla ölümsüzleşiyorlar. Bu geçicilik, onu zoetrop üreten diğer sanatçılardan farklı kılan önemli bir özellik.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Sanatçı, çizim süreci açısından ise spin art tekniğinden ilham alıyor. Bu teknik, dönen bir yüzey (kağıt, tuval, karton…) üzerine boya ile yapılan uygulama. Örneklerine buradan bakabilirsiniz. Yüzey döndüğü için bu uygulama sonucunda genellikle Kisanuki’ninki gibi dairesel veya helezonlardan oluşan izler ortaya çıkıyor.
Aynı zamanda bir müzik tutkunu olan Yohei Kisanuki, bazı animasyonlarda insan figürleri çizerek bunlara ve müzik ya da ses ekleyerek farklı işler çıkarıyor. Bu çalışmalar, spin art’tan ziyade doğrudam zoetrop işler. Renkler genel anlamda siyah, mavi ve kırmızı olmak üzere standart tahta kalemi renkleriyle sınırlı.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Görsel: Instagram