“Sanal Gerçeklik 2016’da Gerçek Oluyor,” “2017 VR’ın yılı olacak,” “VR her yıl 6 kat artarak büyüyecek,” ve daha fazlası… Benzer haber başlıkları çoğu okuyucunun aklından geçse de, uzun zamandır geleceği söylenen VR çağı hala gelmiş değil. Web Summit’in bugünkü oturumunda Twitch’in CEO’su Emmett Shear ve TRIPP® eş-kurucusu ve CEO’su Nanea Reeves VR’ın neden şuana kadar başarılı olamadığını ve başarılı olması için nelerin gerektiği hakkında konuştular.
VR neden tutmadı?
Nörobilim araştırmalarına dayanarak hazırlanmış olan TRIPP®, hissetme şeklinizi değiştirmek için tasarlanmış bir dijital araç seti veya en azından sitesi öyle olduğunu söylüyor. Şirketin kurucusu Reeves’e göre VR’ın genel olarak kabul edilmemesinin sebebi teknolojinin hala “elden kafaya” geçememiş oluşu. Shear ise yaygınlaşamamasına sebep olarak VR’ın henüz fotoğraf çekip statü kazandıran veya arkadaşlarınla birlikte yapabileceğin bir etkinlik olmamasını gösteriyor.
Peki bu değişim ne zaman gerçekleşecek? Reeves’e göre VR’ın popülerleşmesi lensle takılabilir hale geldiğinde olacak.
İlk devrim eğitim alanında olabilir
Shear ise Oculus’lar 4’er 4’er alınabilecek kadar ucuzladıklarında olacağı görüşünde. Gözlerimizde lensle veya otomatik odaklanan gözlüklerimizle sosyal medyada gezindiğimiz bir geleceğin hala en az 10 yıl ötede olduğunu düşünüyor. Bir başka tahmini ise VR teknolojisinin eğitim alanında gelişip, eğlence sektörüne sonra sıçrayacağı yönünde. Özellikle sağlık, egzersiz ve eğitim alanlarında VR bir devrim yaratacak gibi görünüyor.
Reeves’in düşünceleri çok daha optimistik görünüyor. Beş yıl sonra mental hastalıkların tedavisinde VR gözlüklerin kullanılabileceğini düşünen Reeves, şuan sosyalleşmek için nasıl telefonlarımızı sessize alıyorsak, on yıl içinde bunun için VR gözlüklerimizi veya lenslerimizi çıkarıyor olacağız diyor.
Emmett’in beş yıl tahminlerine baktığımızda ise telefonlara benzer bir gelişme öngördüğünü görüyoruz. Ona göre VR gözlükleri çok daha ucuz ve yaygın olacaklar, şarjları da daha uzun gidecek. Ancak Twitch’i kullanan oyuncuların yakın bir zamanda VR gözlüklere geçeceklerini düşünmüyor, çünkü VR’ın canlı yayında izleyicilere aktarılmasının oldukça zor olduğunu söylüyor.
I've been waiting for years for #VR to get to the point where people have a totally immersive experience to learn & develop themselves.
Very cool that @nanea from @TRIPPVR & @eshear from @Twitch see that as the potentially best way to drive VR
Interesting talk at #WebSummit pic.twitter.com/Ln993xma9N
— Ines O'Donovan, PhD (@InesODonovan) December 3, 2020
Görsel: Web Summit, pxhere