Evdeki Yaratıcılar’da da ağırladığımız Sayna Soleimanpour, ilk karantina döneminde paylaştığı işleriyle dikkat çekmişti. Sayna’nın karantina döneminde Kadıköy sokaklarındaki otoportre işi ve Taksim’de İstiklal Caddesi’nde Edouard Manet’nin Kırda öğle yemeği resminden esinlenerek gerçekleştirdiği röprodüksiyon oldukça beğenilmişti. Sanatçı Evdeki Yaratıcılar yayınımızda yeniden karantina dönemini beklediğini ve kapanmaların olacağı dönemde yeni çalışmalarla döneceğini söylemişti.
Sayna Soleimanpour: Odamdayım
Dışarı çıkma kısıtlamalarının başladığı bu dönemde Sayna, sokakta çekilmiş #evdekal etiketli yeni işini paylaştı. İstanbul’da sokakların ıssızlaştığı hafta sonu yasaklarında Sayna evini dışarıya taşımaya devam ediyor. Sokakların boşluğunu fırsata çeviren sanatçı önceki karantina dönemindeki işinden daha büyük bir hazırlık süreciyle karşımıza çıkıyor.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Sanatçı, fotoğrafın hazırlanma sürecini de Reels üzerinden kısa bir video ile paylaştı. Videoda; mekanın seçilmesinden, eşyaların yerleştirilmesinden ve fotoğrafın çekim aşamasından kısa kesitler sunuluyor. Sayna, Evdeki Yaratıcılar’da değindiği üzere fotoğrafın kadrajını telefonundan bakarak ayarlıyor ve ardından poz veriyor. Videoda da bu detay görülüyor. Sokakta kimsenin olmaması sokağı benim evime dönüştürdü diyen Sayna, bir önceki sokağa çıkma yasağında koltuğunu ve sehpasını dışarı taşırken bu sefer yatak odasıyla geliyor.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Sanatçı çekimleri nasıl gerçekleştirdiğine Evdeki Yaratıcılar serimizde değinmişti
Sanatçının performans merkezli bu işi, The Guardian’ın Hafta Sonunun En İyi Fotoğrafları seçkisinde yer aldı. Ayrıca Reuters’da Günün Fotoğrafları’ndan biri oldu.
Sayna, karantina döneminde çekimleri nasıl gerçekleştirdiğine, nasıl izin aldığına ve önümüzdeki süreçlerde ne yapmayı hedeflediğine Evdeki Yaratıcılar serisinin onuncu bölümünde değinmişti. İki bölümden oluşan programın tamamına aşağıdan ulaşabilirsiniz.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Görsel: Instagram