Federico Babina mimariyi, sanatı, sinemayı ve illüstrasyonu birleştirdiği çalışmalarıyla yıllardır yakından takip ettiğimiz bir isim. En son hayvan figürü şeklindeki mimari planları, sanat tarihini özetleyen alfabesi ve usta yönetmenlerin portreleriyle yer vermiştik kendisine. Şimdi de yeni ARCHITANGRAM konseptiyle gündemde.
ARCHITANGRAM illüstrasyonlarla hayat bulan bir konsept oyun
İtalyan mimar ve grafik tasarımcı, ARCHITANGRAM ile yaratıcılığı tetikleyen bir konsept bulmaca inşa etmiş. Tangram oyunundan da ilham alan bu oyunu kabaca “mimari tangram” diye tarif etmek mümkün. Oyun, oyuncuların istedikleri herhangi bir kompozisyonu yaratabilecekleri 23 geometrik parçaya bölünmüş siyah bir kareden oluşuyor. Oyunda kural veya hedef yok. Kazanan ve kaybeden de yok. Sadece hayal gücünü besleyen eğlenceli bir alıştırma.
ARCHITANGRAM, sınırlı sayıda parçanın nasıl sonsuz kompozisyonlar yaratabileceği fikrinden doğmuş. Tıpkı bir alfabenin harflerinin sayısız kelime üretebilmesi ve yedi müzik notasının sonsuz melodiler oluşturabilmesi gibi, ARCHITANGRAM’ın 23 parçası da sonsuz mimari ifadeler yaratabiliyor.
Dikdörtgenden üçgenlere uzanan 23 parça, bir “mimari alfabesi”ni temsil ediyor. Buradan, oyuncular benzersiz tasarımlar oluşturabiliyor veya buradaki illüstrasyonlarda Babina tarafından gösterildiği gibi en sevdikleri mimari yapıyı yeniden yaratabiliyorlar. Oyun özünde mimariyi keşfetmenin eğlenceli bir yolu. Oyunla ilgili tüm illüstrasyonlara buradan göz atabilirsiniz. Bu arada alt başlıkta da belirttiğim gibi oyun, şu anda yalnızca illüstrasyonlarda ve animasyonlarda var olan konsept bir tasarım.
Federico Babina’nın çalışmalarını internet sitesi, Instagram’ı, YouTube kanalı ve Twitter’ı üzerinden takip edebilirsiniz.
Görsel: Federico Babina