Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı
Distopik Hava Manzaraları

Distopik Hava Manzaraları

Cássio Vasconcellos; hurdalıkları, uçak mezarlıklarını ve çöplükleri çektiği on binlerce hava fotoğrafından yararlanarak büyük ölçekli kompozit görüntüler yaratıyor.

São Paolo merkezli sanatçı Cássio Vasconcellos, Collectives isimli serisinde kıyamet sonrası meydana gelebilecek manzaraları görselleştiriyor. “Hurdaya çıkmış uçaklar nereye giderler?” “Kargo için işe yaramaz hale geldiklerinde nakliye konteynırlarına ne olur?” gibi soruların yanıtlarını hayal etmemizi sağlıyor. Özellikle de trenler, uçaklar ve otomobiller onun çalışmalarının başrolünde.

Cássio Vasconcellos kırk yılı aşkın bir süredir insanlarla manzara arasındaki ilişkiyi ortaya koyan işler üretiyor. Dünya genelinde farklı şehirlerin havadan dramatik fotoğraflarını çekiyor.  Bu fotoğraflarda otoyollar ve otoparklar gibi kentsel altyapı detaylarına yer veriyor. Bu unsurlara, fotoğraflarında her yere yayılacak şekilde müdahale ediyor.

Örneğin Collectives 2, akıllara durgunluk veren miktardaki hurdaya çıkarılmış araçlara ve belirsiz yerlere süresiz olarak park edilmiş metal yığınlarına odaklanıyor. Vasconcellos; hurdalıklardan, hurda yığınlarından, uçak mezarlıklarından ve çöplüklerden oluşturduğu onbinlerce hava fotoğrafından yararlanarak dikkat çekici, büyük ölçekli kompozit görüntüler yaratıyor.

Dünyanın geleceği bu olmamalı

Sanatçı, São Paolo çevresindeki tüm hurdalıkların yanı sıra Brezilya’nın Cubatão, Santos ve Rio de Janeiro şehirlerindeki çok sayıda hurdalığın haritasını çıkarmış. Ayrıca ABD’de ticari uçaklar ve askeri jetler için son dinlenme yerleri olarak hizmet veren çöl manzaralarını da belgelemiş.

Çalışmalarını; “bitti”, “genel bakış”, “her şey dahil”, “aşırı doz” veya “oyun bitti” gibi isimlerle sunuyor. Bu başlıklar, çağdaş toplumdaki görsel bilginin yalnızca aşırılığına değil aynı zamanda taşmasına da gönderme yapıyor.

Sanatçı, çalışmaları hakkında yaptığı açıklamada şöyle diyor, “Bu fotoğraflar kıyamet sonrası senaryolar gibi görünebilir ancak geleceğimiz gerçekten böyle olabilir” diyor. “Bir şeyleri atarak ve onları gözümüzün önünden uzaklaştırarak onları daha iyi hale getiremeyeceğimizi öğrenmemiz gerekiyor. Aslında başka bir yerde var olmaya devam ediyorlar, hatta bizden çok daha uzun yaşıyorlar.

Nara Roesler Gallery tarafından temsil edilen sanatçının diğer çalışmalarını internet sitesinde ve Instagram’ında görebilirsiniz.

Collectives’in sergilenme sürecini aşağıdaki videolarda görebilirsiniz.

Görsel: Cássio Vasconcellos