Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı

Ben Sizin Bildiğiniz Masal Prenseslerinden Değilim

Ben Sizin Bildiğiniz Masal Prenseslerinden Değilim

Cinsiyet rollerini sorgulayan yılbaşı filminde Audi; küçük bir kızın hayal gücünü kullanarak masal dünyasının kalıplaşmış algılarını yenmesini anlatıyor.

Audi; geçtiğimiz sene sonunda “The doll that chose to drive” isimli canlandırma bir filmle mavi-pembe diye ayrılan oyuncakların cinsiyet rolleri üzerindeki etkisini tartışmaya açmıştı. Pembe raflarda durmak yerine mavi “erkek” oyuncaklarını tercih eden ve spor bir oyuncak Audi’yi market içerisinde hızla süren bebeğin hikayesi dünya çapında büyük beğeni toplamıştı. Geçen seneki başarının ardından Audi bu sene de yılbaşı dönemi için benzer tonda konuşan bir filmle geliyor ve bu sefer peri masalları konusuna değiniyor.

Geçen sene olduğu gibi bu sene de Proximity Barcelona ile çalışan Audi’nin yeni filmi “Ever After” ismini taşıyor. 3B canlandırma ile gerçek görüntüyü bir arada harmanlayan 4 dakikalık film; klasikleşmiş masallardaki keskin cinsiyet rollerini ve bunların çocuklar üzerindeki olumsuz etkisini gündeme getirirken hayal gücü ile bu kalıpların yıkılabileceğini anlatıyor.

Küçük Kızın Hayalindeki Hikaye

Film, bu sene daha önce de H&M filminde gördüğümüz bir formatta ilerliyor. Çocuğuna uyku öncesi hikaye anlatan bir baba ve hayal gücünün açtığı bambaşka bir dünya. Bu film iki dünya arasındaki farkı görüntüleri gerçek ve canlandırma olarak ayırarak gösteriyor. Kız, hikayeyi dinlerken hayalinde cinsiyet kalıplarının olmadığı bir hikaye canlandırıyor. O dünyadaki kadınlar, yakışıklı prens tarafından kurtarılmayı bekleyen narin ve kırılgan yaratıklar değil; bağımsız, güçlü ve cesur figürler.

Masal bildiğimiz masallara gönderme yaparak gibi ilerliyor. Ancak kızın düşlediği dünya, babanın dış sesiyle verilen bildik hikayeden ayrılıyor. Saraya gidecek bir aracı olmadığı için baloya gidemeyen sihirli bir şekilde bir “araba” ediniyor. Ama bu araba bir at arabası değil; spor bir Audi. (Hatta burada beygir gücüne istinaden hoş bir “at” esprisi de var.) Kız, ormandan geçerken kötü kurtla karşılaşıyor ama tabii ondan sıyrılıp saraya varıyor. Sarayda davetliler hazırlık yapıyor derken biz yarışa hazırlananları görüyoruz. Kızın en büyük rakibi ise tabii ki yakışıklı prens! Dansın başlaması ise yarışın başlamasına dönüşüyor küçük kızın zihninde. Film; büyünün bozulması ile sonlanırken hoş da bir ayakkabı detayı var.

masal_proximity barcelona_audi_ever after_ispanya_bigumigu masal_proximity barcelona_audi_ever after_ispanya_bigumigu masal_proximity barcelona_audi_ever after_ispanya_bigumigu masal_proximity barcelona_audi_ever after_ispanya_bigumigu masal_proximity barcelona_audi_ever after_ispanya_bigumigu masal_proximity barcelona_audi_ever after_ispanya_bigumigu

Prenses Yerine Gerçek Hayattan Bir Kahraman

Film; ilhamını gerçek bir kahramandan alıyor. Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarış kazanan ilk kadın olan, Audi yarış sürücüsü Michèle Mouton; kızın hayal dünyasında yarattığı yarışçı Külkedisi’nin çıkış noktası. Bir kız çocuğu için güçlü, cesur ve başarılı bir kadın figüründen daha doğru bir rol modeli olabilir mi? Sürekli kurtarılmaya muhtaç, kendi başına iş yapamayan, güzel, narin ve biraz saf masal prenseslerindense gerçek hayattan bir kadın kahraman çok daha yerinde bir seçim değil mi aslında?

Uzmanlara göre çocuklar için hikayeler ve masallar; tıpkı oyuncaklar gibi dünyayı, büyükleri, hayatın gerçeklerini ve kendi yerlerini anlamaya yardımcı olan çok önemli araçlar. Dolayısıyla buralarda yaratılan kalıpların çok çabuk içselleştirildiği düşünülüyor. Ve evet; pembe prenses kız çocukları ile erkekler ağlamaz’larla büyüyen erkek çocukları yetişiyor. İlgi alanları, hatta yetileri de çocukluklarında yöneldikleri ve yöneltildikleri şeylerle şekilleniyor, bir anlamda kısıtlanıyor. Oysa çocukların dünyası cinsiyetler arası keskin çizgilerle bölünüp bir tarafa hapsedilemeyecek kadar büyük ve serbest bırakılmalı sanki…

Audi, geçen sene “Oyunu değiştirelim” demişti, bu sene de “Hikayeyi değiştirelim” diyor ve cinsiyet konusuna eğilmeye devam edeceğini vurguluyor.

Künye:
Reklamveren: Audi
Reklam Ajansı: Proximity Barcelona, İspanya
Yapım: Post23
Yönetmen (Animasyon): Jordi García
Yönetmen (Film): Fernando Trullols Santiago

Görsel: Vimeo

REKLAM