En büyük spor etkinliklerinden biri olan Super Bowl, karşılaşmanın kendisi kadar müsabaka sırasındaki reklamları ve devre arsasındaki gösterisiyle dev bir organizasyon. Bu yıl yaklaşık 70 bin kişinin SoFi Stadium’undan izlediği karşılaşmayı 100 milyondan fazla kişi de ekranlardan takip etti. Büyük bir heyecanla beklenen ve devlerin sahne aldığı Pepsi devre arası gösterisi de maçın kendisi kadar büyük bir etki yarattı.
Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Mary J. Blige ve Kendrick Lamar’ın yanı sıra 50 Cent süpriziyle boyut aylayan etkinlik yaklaşık 15 dakika sürdü. Eminem’in “Lose Yourself” parçasının ardından Amerikan futbolcusu Colin Kaepernick’e diz çökerek selam yollaması ve polis şiddetine, sosyal adaletsizliğe, ırkçılığa dikkat çekmesi de performansın akılda kalan sahneleri arasındaydı.
THAT. WAS. INCREDIBLE.
Dre. Snoop. Mary. Eminem. Kendrick. 50 Cent. What a show. #PepsiHalftime pic.twitter.com/FKz8YKhhAt
— NFL (@NFL) February 14, 2022
Sanatçıların performansını sergilediği büyük sahnenin tasarımında Es Devlin imzası var
Maçın kendisine kıyasla daha kısa süren ancak bununla birlikte maç kadar etkisi olan devre arası gösterisinin kendisi kadar gösterinin düzenleneceği sahnenin hazırlanması da büyük bir emek gerektiriyor. Sanatçıların performanslarına değer katan bu sahnenin kısıtlı süre içinde hazırlanıp kaldırılması gerek. Bu yılki devre arası şovunda performans gösterecek sanatçıların fazla olması sahne kurulumunu ve düzenini de daha önemli hale getirmişti.
Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru The New York Times Climate Hub etkinliğinde Conference of the Trees isimli yerleştirmesine yer verdiğimiz Sahne tasarımcısı Es Devlin, bu büyük sahne arası şovun set tasarımını ekibiyle birlikte oluşturdu. Daha önce bu dev organizasyonda yedi kez devre arası sahnesinin tasarımını gerçekleştirmiş ve artık bu alanda kıdemli sayılabilecek yapım tasarımcısı Bruce Rogers tasarım sürecinde ekibe yardımcı oldu.
Sekiz dakika içinde kurulan sahne yaklaşık altı dakika içinde toplandı. Kurulumun başlı başına bir gösteriye dönüştüğü süreçte her bir çalışanın görevini eksiksiz ve doğru bir zamanda yerine getirmesi gerekiyordu.
Compton’ın replika binalarının üzerinde yükselen yıldızlar
Devre arasında stadyumun ortasına kurulmaya başlanan sahne kısa bir süre içinde şekillendi. Siyah Amerikalıların geçmişte baskıcı, ayrımcı ve ekonomik politikalarından ötürü Güney Kaliforniya’da kendilerine yuva bellediği Compton’dan ikonik simge yapılar devasa beyaz bina silüeti oluşturdu. Sanatçılar performanslarını sergilerken Dr. Dre ve diğer rapçileri büyütüp şekillendiren uzun geniş caddeler sahnenin zemininde belirdi.
Sanatçılar; Tam’s Burger #21, Martin Luther King Anıtı, Eve After Dark isimli efsanevi dans klübü ve Compton Adliye Sarayı gibi ikonik mekanları temsil eden beyaz replika yapının üzerinde performanslarını gösterdi. Dr. Dre’nin sanatçılarla bağlantısı ve buluşma noktası olan Audio Achievements Recording Studio replikası da bu yapılar arasındaydı.
Es Devlin tasarım süresinde sahnenin zemin örtüsü için Dr. Dre’nin Compton yerleşkesinin replikası fikrinden ilham aldıklarını söylüyor. Compton kentinin yüksek çözünürlüklü hava fotoğraflarını kullanan ekip Google Earth üzerinden sağladıkları bilgilerle sahnenin zeminini renklendiriyor. Kendrick Lamar’ın sahne sırasında bu zeminin detayları ve kentinin ışıklı sokaklarının zemine nasıl yansıdığı daha belirgin bir şekilde gözüküyor.
Sahne tasarımcısı, ekip çalışmasının yanı sıra Bruce Rogers’ın uzmanlığı ve Dr Dre’nin yaratıcı vizyonu sayesinde bu süreci kusursuz tamamladıklarını vurguluyor. Göz kamaştırıcı gösterinin arkasındaki büyük uğraşı ve koordineli bir şekilde çalışan yüzlerce kişinin emeğini gözler önüne seren kurulum anını ve sonrasını hem Es Devlin’in Instagram paylaşımından hem de The Athletic yazarlarından Jay Morrison’ın Twitter paylaşımından izleyebilirsiniz. Devre arası gösterisini merak edenler ise bu bağlantıya bakabilir.
In case you missed the halftime show, here’s the whole thing: pic.twitter.com/ohtVYng482
— Jay Morrison (@JayMorrisonATH) February 14, 2022
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Görsel: YouTube, QUARTZ, It’s Nice That