Deneyimlemek öğreniminin kalıcılığını sağlayan, sürecini hızlandıran ve kolaylaştıran bir yöntem. Süreci daha etkili ve eğlenceli hale getiren çözümler özellikle bilimsel konuları daha iyi kavramak için etkili bir seçenek sunuyor. Augmented Haptics ve Atelier One iş birliği sonucunda ortaya çıkarılan Grasp It de mühendislik eğitimi sürecinde görünmez olan süreçleri daha anlaşılır ve akılda kalıcı bir hale dönüştürülmek için tasarlanmış bir ürün.
Etkileşime ve deneyime odaklanan uygulamalı öğrenme aracı
Tasarım mühendisi ve araştırmacı Gregory Quinn ve bilgisayar bilimcisi Fabian Schneider tarafından geliştirilen Grasp It için taşınabilir bir eğitim kutusu tanımını yapabiliriz. Dr Gregory Quinn, öğrencilerinin genellikle yapısal mekanik konusunda kavramları anlama ve canlandırmada sıkıntı yaşadığını görmesi sunucu eğitim kiti üzerinde çalışmalarına başlıyor. Mühendisliği, mimarlığı ve bilimi tek bir alanda toplayan cihaz tasarımsal yaklaşımı sayesinde de oldukça kullanışlı.
Zarif tasarımında ve basit bir kullanıcı arayüzüne sahip olmasında söz sahibi olan kişi ise Fabian Schneider. Öğrencilik zamanında mimarlık alanında yapı mühendisliğini öğrenirken de uygulama yöntemleri konusunda sınırlı imkanlar olduğunu deneyimleyen Schneider, portatif kitin taşınmasının ve kullanımın kolay olmasını, bu sayede uygulamalı eğitimin herhangi bir alanda kolayca yapılmasını sağlayacak tasarımı geliştiriyor.
Özel tasarlanan 3B baskılı parçalarla çeşitli düzenekler oluşturulabiliyor
Tahtadan yapılmış bu küçük çanta tarzındaki öğretim ekipmanı görselliği ve etkileşimi ön plana koyuyor. Setin içinde çeşitli 3B baskılı parçalar bulunuyor. Herhangi bir yapı oluşturmak için LEGO benzeri plastik parçalar modülün üzerinde yer alan deliklere sabitlenerek kullanılabiliyor.
Eğilip bükülebilen veya farklı noktalara takılabilen bu portatif parçalar sayesinde bir yapının direnç noktalarını artırılmış gerçeklikle görmek, bir sütunun taşıyabileceği yükü etkileşimli bir şekilde deneyimlemek, mekaniklerin yapısal davranışını gözlemek mümkün oluyor.
STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitim çözümü olarak tasarlanan ürün, dijital gösterimi ve fiziksel deneyimi harmanlıyor. Ezberci eğitim yerine bilgilerin uygulanabilirliği, problem çözme tekniklerinin geliştirilmesi ve yaratıcılığın öne çıkarılması için tamamlayıcı bir model sunuyor.
Öğrencilerin gözlem, düşünme ve akıl yürütme sürecini hızlandıran ve kolaylaştıran Grasp It henüz hala geliştirilme aşamasında. Detaylar ve gelişim süreci ürünün internet sitesi üzerinden paylaşılıyor.
Görsel: Atelier One