Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı

Ünlü Tablolara Yansıyan Çağdaş Sorunlar

Ünlü Tablolara Yansıyan Çağdaş Sorunlar

Samsung'un "Solve For Tomorrow" etkinliği kapsamında ünlü tablolar Quentin Devine tarafından yeniden yaratıldı.

Çevre sorunlarına dikkat çekmek için müzelerdeki dünya mirası eserlere hasar vermekten çok daha yaratıcı ve akılcı yöntemler var. Mimarlık ve tasarım stüdyosu QUATRE CAPS, klasik natürmortların içine plastik yerleştirerek yarattığı Not Longer Life serisiyle bunun en harika örneklerinden birini vermişti. Bu dafa da Samsung tür, akım ya da dönem gözetmeksizin ünlü tablolara günümüzün çevre sorunlarını yansıtıyor.

Plastik atıklar, kuraklık ve yalnızlık salgını

Samsung bu hamleyi, son COP27 toplantısının ışığında yaptı. Çünkü burada ele alınan sorunların, Z kuşağının en çok endişe duyduğu konular olduğuna inanıyor. Ünlü eserler; küresel ısınma, su kirliliği ve yalnızlık salgını gibi modern sorunları yansıtacak şekilde yeniden yaratılmış. Bu yeni versiyonlar, dijital sanatçı Quentin Devine’ın imzasını taşıyor.

Bu proje, gençleri teknolojiyi kullanarak toplumsal sorunları çözmenin yenilikçi yollarını hayal etmeye teşvik etmek isteyen Samsung’un Solve For Tomorrow yarışmasının bir parçası.

Örneğin; John Constable’ın yukarıdaki The Hay Wain (Saman arabası, 1821) isimli tablosu bu yaz Avrupa’nın çoğunun rekor sıcaklıklara maruz kalışını tasvir etmek üzere yeniden yorumlanmış. Bu yeni versiyonda, bir zamanlar bereketli olan nehir kıyısı manzarası artık çoraklaşmış ve geride sadece kavrulmuş toprak kalmış. Sir John Everett Millais’in Ophelia’sının (1851 – 1852) yeniden yorumlanmış versiyonu ise ünlü Shakespeare karakterini kirli bir derede; plastik poşetlerin, plastik şişelerin ve maskelerin arasında gösteriyor.

Dünyanın çoğu bölgesinde somut ya da önemli bir sorun olarak ele alınmasa da yalnızlık salgını bu serinin önemli bir parçası olmuş. Georges Seurat’nın aşağıdaki A Sunday On La Grande Jatte (Grande Jatte Adası’nda Bir Pazar Öğleden Sonrası, 1884) adlı eserinin yeniden tasarlanmış versiyonu, kalabalıktan uzakta, tek başına sessizce oturan bir kişiyi tasvir ederek bu konuyu ele alıyor.

Görsel: Quentin Devine