Video oyunlarının ve endüstrisinin büyüdüğüne 5-6 yıldır tanık oluyoruz. Öncesinde de büyük bütçelere sahip ciddi bir endüstriydi ancak altın çağlarını günümüzde yaşıyor. League of Legends’ın gençler arasında katlanarak artan popülerliği, Hearthstone, Overwatch, CS:GO, PUGB gibi oyunların da esporlar arasında kayda değer bir varlık göstermesiyle birlikte pazar büyüme, oyunlar popülerleşmeye devam ediyor. Oyun videosu içeriği olarak da şu anda lider iki kanal var; Amazon’un satın aldığı Twitch ve Google’ın ana şirketi Alphabet’in sahip olduğu YouTube. Biri canlı yayınlar tarafında güçlüyken diğeri popüler video platformu olmasıyla da kozu elinde tutuyor.
İster Netflix, HBO ve Hulu olsun ister Twitch ve YouTube, serbest piyasada yaşadığımız için bu şirketlerler sürekli olarak birbiriyle karşılaştırılan markalar. YouTube’da adpocalypse yaşandığında birçok yayıncı Twitch’e geçmişti. Ve haliyle kim kimden büyük tartışmaları da standart haline geliyor. Oyun ve ekileşimli medyalar üzerine araştırmalar yapan SuperData Research ise Gaming Video Content & The New Essential Audience raporuyla tüm akış servislerini tek potada inceledi. Ortaya çıkan genel tablo ise, YouTube Gaming ve Twitch’in izleyici kitlesinin toplamı HBO, Netflix, ESPN ve Hulu’nun abone sayısından daha fazla.
Raporda 2016 yılına ait performanslar incelenirken YouTube’un 517 milyonluk ezici üstünlüğünün ardından Twitch 185 milyon kişilik izleyici kitlesiyle 2. sırada yer alıyor ve diğer tüm akış servislerini geride bırakıyor. Madalyonun diğer yüzünde 130 milyon kişi HBO, 100 milyon kişi Spotify, 93 milyon Netflix ve 90 milyon iHeart Radio abonesi. Oyun videosu içeriklerinin 2017 yılında da artarak YouTube’daki oyun içeriğini 562 milyon kişinin, Twitch’i ise 212 milyon kişinin izleyeceği öngörülüyor.
Oyun dünyasının ekonomik da olarak büyüdüğünü görkemli açılış gösteriyle de anlayabiliyoruz. Raporda bu büyümenin oyun videosu içeriğindeki etkisi gösteriliyor. Öyle ki oyun videosu içeriği üretenler geçtiğimiz yıl ABD’de 3.2 milyar dolar gelir elde etmiş. Ve bunun %56’sı sadece Twitch’ten gelmiş. Demografik olarak incelendiğinde ise izleyicilerin %46’sının kadın, tüm izleyicilerin yaş ortalamasının ise 33 olduğu görülüyor.
Rapor özellikle oyun oynamaya vakit bulamayan orta sınıf bireylerin aktivitesi olarak görülüyor. Ancak önümüzdeki dönemde de bu trendin genişleyeceği ve daha büyük kitlelere ulaşacağını öngörmek zor değil. Özellikle televizyon, dizi, film gibi içerikler yerine oyun içeriklerinin daha fazla tercih edildiğini net bir şekilde gördükten sonra.