Star Wars evreninde geçen Disney+ dizisi The Mandalorian evrenin sevenleri tarafından merakla bekleniyordu. 8 bölümlük birinci sezonu geçtiğimiz Aralık ayında sona eren dizi Mandalore ırkından gelen yalnız bir savaşçını maceralarını işliyordu. Star Wars evreninde görülen pek çok detaya ve karaktere gönderme yapan dizi görüntüsü ve hikayesi ile izleyenler tarafından beğeniyle karşılandı.
Dizinin birinci sezonu yaklaşık 100 milyon dolara (bölüm başı 12,5 milyon dolar) mal oldu. Disney+ tarafından yaratılan Falcon and the Winter Soldier, WandaVision ve Hawkeye gibi diğer dizilerin bölüm başı maliyetinin 25 milyon dolara kadar çıkması bekleniyor. Game of Thrones dizisinin bölüm başı maliyeti ise 5 ila 10 milyon arasında değişiyordu.
The Mandalorian evreninde geçen sahnelerde ortam bazı zamanlarda gerçek materyaller kullanılarak hazırlanıyor. Ancak bununla birlikte dizideki görüntülerin oldukça büyük bir kısmında oyun endüstrisi tarafından kullanılan teknikler ve efektler de bulunuyor. İşte etkileyici bir sonuç çıkmasının sebebi burada yatıyor. The Mandalorian gibi görsel efektlerin fazlasıyla kullanıldığı dizilerin ve filmlerin sahne arkası görüntülerinde aktörleri genellikle yeşil ekran önünde görmek mümkün. Ancak The Mandalorian dizisinin yaratıcısı ve idari yapımcısı Jon Favreau ve ekibi Epic Games ile çalışarak dizi için daha farklı bir yol izlemiş.
Çekim teknikleri değiştirecek yenilikler
Görsel efekt şirketi Industrial Light & Magic (ILM), 20 Şubat’ta The Mandalorian’ın sahne arkası görüntülerinin yer aldığı yaklaşık beş dakikalık video yayınladı. Videoda, Favreau ve ekibi bu sürecin nasıl ilerlediğini anlatıyor. Favreau ve diğer üretim ekibi 270 derecelik LED video duvarı sayesinde çekimleri bir ileri aşamaya taşıyabildiklerini ifade ediyor. Yaklaşık 6 metre uzunluğundaki duvarda setlerin dijital görüntüleri yer alıyor. 3B arka planlar interaktif olarak duvara yansıtılıyor. Ufak eklentiler ve setin diğer parçaları 270 derecelik bu duvarın çeşitli bölgelerine yerleştiriliyor. StageCraft teknolojisi adı verilen bu teknoloji sayesinde özel olarak aydınlatılan 3B ortamlar kameranın perspektifine göre işlenebiliyor.
Nihayetinde setlerde yer alan yeşil ekran ortamından farklı olarak The Mandalorian’da oyuncular setin içindeyken sahnenin geçtiği ortamda yer alıyor. Bir başka deyişle oyuncular yeşil ekranın önünde oradaymış gibi davranmak yerine performansını direkt sahnenin geçeceği ortamda sergiliyor.
Yeşil ekranın yerine StageCraft teknolojisi geliyor
Unreal Engine oyun motoru sayesinde kamerayı farklı açılarda kullanmak mümkün oluyor. Videoda 3:40’dan sonra görüleceği üzere kameranın hareketleriyle eş zamanlı olarak duvarda yer alan planın perspektifi de değişiyor. Dijital sahnenin derinliği kameranın hareketine uyumlu olacak şekilde yeniden ayarlanmış oluyor.
Industrial Light & Magic tekniğin çekimlerin yüzde 50’sinde bu teknolojinin kullanıldığını bildiriyor. Yakın gelecekte filmlerde ve dizilerde yeşil ekranın yerine daha çok kullanılmasını bekleyebiliriz. Çünkü yapım maliyetini düşürdüğü gibi oyuncuların performansını olumlu yönde etkileyecek avantajlara sahip. Unreal Engine, StageCraft teknolojisinin sadece filmler için değil oyunlar için de daha gerçekçi ortamlar yaratmak amacıyla kullanılabileceğini düşünüyor.
Görsel: YouTube