Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı
Ormanın Büyülü Köşelerinde Yaratıcılık İçin Rekabet

Ormanın Büyülü Köşelerinde Yaratıcılık İçin Rekabet

Kısa animasyon "Shackle", ormanda yaşayan 3 doğaüstü varlığın hikayesi üzerinden; yaratıcılığın, sahiplenmenin ve statü arzusunun kökenlerini sorguluyor.

Kıskançlık ve rekabet yaratıcılığı nasıl etkiler? Ainslie Henderson “Shackle” isimli kısa animasyonunda bu sorunun yanıtını araştırıyor. Henderson’ın yazıp yönettiği stop-motion film, ormanda yaşayan ve birbirleriyle rekabet halinde olan üç tüylü yaratığı konu alıyor.

Bu gremlin benzeri üç karakter, büyülü ve müzikli sahneler yaratmak için ormanda yaratıcılıklarını kullanıyor. Çam kozalakları topaç gibi dönerken, rüya gibi sesler ortaya çıkıyor ve yaratıklar yavaş yavaş orman senfonisine başka nesneler de ekliyor. Örneğin şekil değiştiren çubuklar ritmik bir çizgi sunarken, sonbahar yaprakları rahatlatıcı bir melodi oluşturuyor.

Ormanın karanlık ve aydınlık kutuplarından melodiler

Ormanın karanlık bölgesinden gelen ve kendi bölgesinde daha güzel melodiler yaratmak için  sürekli beyaz yaratıkların kozalaklarını aşıran kıskanç karakter, filmin gidişatına yön veriyor.

Shackle, BAFTA adayı ve ayrıca 2022 Londra Uluslararası Animasyon Festivali’nde En İyi İngiliz Filmi seçilmiş. Ainslie Henderson platformda izleyebileceğiniz çalışmaları nedeniyle çok sayıda Vimeo ödülüne layık görülmüş. Son yıllarda bütün çalışmaları Staff Pick seçilerek platformda öne çıkarılmış.

Ainslie Henderson’ın bir başka büyüleyici animasyonunu aşağıdaki haberde görebilirsiniz.

Stems: Müziğin Ritminde Canlanan Kuklalar

Görsel: Vimeo