Salgınla birlikte kendimizi aniden bir distopyanın içinde bulduk. Maskeli ve sosyal mesafeli hallerimizden tutun da sokağa çıkma yasağı günlerinde hayalet şehirlere dönüşen metropollere kadar pek çok tekinsiz manzarayı ekrandan değil pencereden baktığımızda görüyoruz. Bu manzaralar elbette tedirgin edici ve üzücü. Öte yandan sanatçılar için ilham verici oldukları da bir gerçek. Örneğin Macar fotoğrafçı Milan Radisics’in Italy Paused: 40 Pictures About Quarantine From Quarantine adlı projesi oldukça dikkat çekiciydi. Yine Ali Demirel’in dünyanın dört bir yanında meydanları çeken webcam’lerden aldığı görüntülerle hazırladığı film serisi PANDEMICAM de en çarpıcı örneklerdendi. Manuel Alvarez Diestro ise pandemiyi, ıssız kalan otelleri fotoğraflayarak kayıt altına alıyor.
Temiz geometrik desenlerin aktığı bina cepheleri
Manuel Alvarez Diestro bu fotoğrafları, İspanya’nın Benidorm şehrinde çekmiş ve COVID-19’un turizm endüstrisi üzerindeki yıkıcı etkisini kayıt altına almış. Benidorm, İspanya’nın en çok ziyaret edilen üçüncü şehri ve Avrupa’nın en çok turist çeken – koronavirüsten önce yılda yaklaşık 5 milyon – yerlerinden biri olarak tanınıyor. Ancak 2020’de bu turist akını yavaşlamış ve şehir genelinde birçok otel sezonu boş geçirmiş.
https://www.instagram.com/p/CHdoypwsEsq/
Manuel Alvarez Diestro minimalist bir yaklaşımla, boş otellerin cephelerine odaklanmış. Böylece salgının etkisine dair sade bir anlatı ortaya çıkmış. Fotoğrafçı, “artık turist barındırmayan binalar insan izlerinden sıyrılıyor ve dikey mimariyi rahat bırakıyor. Bir bakıma bina cepheleri, temiz geometrik desenlerin aktığı ve herhangi bir insanlık belirtisinin olmadığı bir tuval haline geliyor.” şeklinde açıklıyor bu seriyi.
Manuel Alvarez Diestro’nun çalışmalarını internet sitesi ve Instagram’ı üzerinden takip edebilirsiniz.
Görsel: Instagram