Brezilyalı görsel sanatçı Tatiane Freitas, kırık ahşap mobilyaları ona tamamen zıt karakterde olan plastik materyalle birleştirerek onarıyor.
My Old New Chair (benim eski yeni sandalyem) serisinin devamı olan tasarımlarıyla Freitas, kırık mobilyaları tekrar kullanılabilir hale getiriyor. Yalnız bunu yaparken farklı bir yöntem kullanıyor. Mobilyanın eksik parçasını yarı saydam plastikle tamamlıyor.
Bu yöntem Japonya’ya özgü kintsugi ve orta çağa özgü parşomen kağıdı onarım yöntemini anımsatıyor.
Kintsugi yöntemiyle onarılmış bu kaseyi sosyal medyadan anımsayanlarınız olacaktır. Bu yönteme göre kırık seramik eşyalar altın, gümüş ve platin karşımı bir malzeme ile onarılıyor. Eşyanın kırılmış olması sonucu onu değersiz olarak görmek yerine bu yöntemle onarmak, onun bu geçmişiyle iş birliği yapmak anlamına geliyor.
İpek iplikle onarılmış parşömen kağıdı örneğine de yer vermeden geçmek olmazdı. Burada da yine kitabın zamanla aldığı hasarları vurgulayarak onarma ve olumluya çevirme anlayışı görülüyor.
Tatiane Freitas’in ahşap mobilyalarında da tıpkı bu eski geleneklerde olduğu gibi onarımla beraber eşya eski işlevini geri kazanıyor. Onarım biçimi aynı şekilde kırılan noktaları gizlemiyor ve eşyanın geçmişini teyit ediyor. Sandalyelerden biri New York’ta bulunan güncel sanat galerisi Guy Hepner’de Clairvoyance sergisi dahilinde sergileniyor ve satışta.
Görsel: Tatiane Freitas