Spatulayla tuval üzerine kalın boya katmanları uygulamak, geleneksel ressamların sıkça başvurduğu bir teknik. Ancak çağdaş işler üreten sanatçılar da bu yöntemi kendi bakış açılarıyla yorumluyor. Golsa Golchini’nin tek bir fırça darbesine sığdırdığı minyatür manzaralar ve Alena Shymchonak’ın yoğun boya katmanlarıyla tasvir ettiği kalabalık plaj manzaraları bu türden dikkat çeken çalışmalardandı. Joshua Davison ise tuvalden dışarı fırlayacakmış gibi duran soyut çiçekleriyle Instagram’da ilgi topluyor.
Renk teorisi, simetri ve kontrast üzerine deneyler
Joshua Davison boya katmanlarını birer taç yaprak olarak titizlikle üst üste diziyor. O kadar kalın boya tabakaları uyguluyor ki, resimleri rölyef olmanın sınırlarında geziniyor. Düz arka fon, resimlerdeki heykelsi etkiyi güçlendiriyor. Davison’a göre bu tür seriler üretmenin sırrı; tutarlı bir yönteme bağlı kalmak, elini istikrarlı bir çalışma için iyi eğitmek ve renk karıştırmaya zaman ayırmak.
Yeni Zelanda’da yaşayan 23 yaşındaki ressam, bu çiçek serisine renk teorisini görselleştirmenin bir yolu olarak başlamış. Zamanla simetri, renk doygunluğu ve kontrast üzerine de deneyler yaptığı bir seriye dönüşmüş.
“Her çiçek büyük bir tuvalin merkezinde tek başına duruyor. Bu görünüm, tek bir çiçeğin güzelliğine ve karmaşıklığına odaklanıyor. Aynı zamanda, uzay boşluğunda salınan harika gezegenimizi de tasvir ettiğime inanıyorum.” diyor sanatçı.
Joshua Davison’ın çalışmalarını Instagram’ı üzerinden takip edebilir, Flagstaff Gallery’de açtığı solo sergideki çalışmalarına buradan göz atabilirsiniz.
Görsel: Instagram