İngiltere’de çalışmalarını sürdüren Çek sanatçı Ondrej Zunka, Daily Animations vol. 1 başlığıyla Nisan ayında ilk serisini yayınladığı 3B animasyon maratonunu, Daily Animations Vol 2 ile sürdürüyor. Sanatçı böylece her gün bir 3 boyutlu animasyon yaratarak, teknik anlamda kendini geliştirmeyi amaçlamış. Ortaya çıkan işler ise basit denemelerin çok ötesindeler.
Yaratıcılıkta sınır tanımayan deneysel animasyonlar
Zunka 3B modelleme maratonunda; Cinema 4D, Octane Render, Zbrush, 3D-Coat, Substance Painter, Marvelous Designer ve World Machine’i kullanmış. Maratonun ilk serisinde kullandığı araçlar arasında Houdini de bulunuyor. Sanatçı bu çalışmaları özellikle Instagram profilinde paylaşmak üzere kurgulamış. Süreç boyunca; modelleme, UV açma, doku verme, ışık ve render tekniklerini geliştirmiş. Özellikle mobil ekranlarda izlenmesini hedeflediği kare formattaki animasyonlar 1080×1080 çözünürlükteler. Render işlemi gece boyunca sürebilen animasyonlar için başlangıçta iki daha sonra ise üç GTX 1080Ti grafik kartı kullanmış.
Görsel: Behance/OndrejZunka