Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı

Evlerden Dökülen Ahşap Sandalyeler

Evlerden Dökülen Ahşap Sandalyeler

Bağımsız ve çağdaş sanatçı Karin von der Molen, eserlerinde insan elinin değdiği nesnelerle doğa ve kültürümüz arasında bir köprü kurmayı arzuluyor.

Bazen evimiz, ruhumuz ya da hayatımız bir çantaymışçasına açılır ve dökülür etrafa. Ellerimizin yaptıklarına bakarız, şaşkınlıkla gözlerimiz gördüklerine inanamaz. Gözümüzdeki perde kalkar ve çevremize, kendimize yaptıklarımızı görürüz. Bazense gözümüzdeki perde kalkmaz ve her şeyi biliyor gibi yaşarken, aslında başkalarının bize göstermesiyle anlarız. Sanatçılar özellikle bizleri en fazla uyaran kişiler diyebiliriz bu konuda. Dünya ying ve yang misali bir iç içe geçmeli duygular selinden oluşuyorsa sanatçıların, dokunduğu ve bizleri uyardığı pek çok şey var. Karin van der Molen de çağdaş bir sanatçı ve kafasındaki soruları bizlerle paylaşmaktan çekinmeyen, cevapları birlikte arayalım diye teşvik eden biri.

Bazen İnsan Eli Yeni Doğallıklar Yaratabilir

Karin von der Molen bölgesel özelliklere uyumlu yerleştirmeler yapan bir sanatçı. Doğa ile insan elinin yaptıkları arasında köprü kurmayı, bir bağlantı yaratmayı önemsiyor eserlerinde. İnsan özünün dünyadan giderek uzaklaşmasına karşı aslında elimizin değdiği her şeyle yeniden bütün olabileceğimizi düşünüyor. Bugün bahsedeceğimiz eserinde de sandalyeleri bir bütüne dönüştürerek spiral bir bağ yaratıyor insanla doğa arasında. Sanatçı bu işinde sandalyeleri eski evlerin pencerelerinden ya da bazı bölümlerinden toprağa açılan solucan delikleri gibi konumluyor. Merak ediyorum, acaba Karin von der Molen bu eserinde geçmişle bir bağ kurmak adına mı bunu yaratıyor yoksa köklerimizin bizi geleceğe dair beslemesi üzerine mi?

1995 yılından beridir bağımsız sanatçı olarak üreten Karin von der Molen, çevresel sanat çalışmalarında doğanın ve çevrenin zorluklarını yaşamayı ve öğrenmeyi seviyor. Sanatçı özellikle son yılda çevresel sanata giderek daha fazla eğilmiş. Sahaya, alana özgü sanat yerleştirmeleriyle giderek kendisinin doğaya daha çok dahil olduğuna inanıyor.

Sanatçı akan sandalye tabanlı çalışmalarına 2015 yılında botanik bahçe Domaine du Rayol’deki yerleştirmesiyle başlamış. Ahşap sandalyeler çevredeki bahçelere sanatçının yerleştirmesinde bir akış halinde bağlanıyor. Sanki doğa onlara bu şekli vermiş ve sandalye şeklinde bir yapının kökleriymiş gibi görünüyor. Sanatçının tüm sanat yerleştirmelerine sitesinden erişebilir ve inceleyebilirsiniz.

Görsel: Karin von der Molen