Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı

Efsane Oyunların Markası LucasArts’ı Star Wars Mı Öldürdü?

Efsane Oyunların Markası LucasArts’ı Star Wars Mı Öldürdü?

Monkey Island, Day of the Tentacle, Full Throttle gibi 90'ların Efsane Oyunlarının Arkasındaki Stüdyo Veda Ederken...

Aramızdan ayrılan LucasArts, bu yazıyı okuyanların çoğunun gençliklerindeki efsane oyunların stüdyosu. Monkey Island serisi, Grim Fandango, Loom, Full Throttle, Dig, Day of the Tentancle gibi hikayesi, çizimleri, karakterleri ile aklımıza kazınan oyunları yaratan, 1982 yılında bizzar George Lucas’ın kurduğu oyun stüdyosu olan LucasArts, kapılarını kapatıyor. “Zalimsin Disney” diye çığlık atacağımıza gelin bir nedenlerine bakalım:

LucasArts’ın zoraki vedasının arkasında oldukça geçerli nedenler var. Hem macera oyunlarına ilginin genişleyen piyasa ile birlikte görece olarak azalması, hem yeni ve büyük macera oyunları ile uzun süredir hareket yaratamaması, hem de bir paragraf aşağıda bahsedeceğim çok önemli başka bir faktör kapılarının kapanmasına neden oldu.

Bu son ve asıl önemli faktör, kısa süre önce Disney’in George Lucas’tan aldığı Star Wars markası, markanın oyunlarının geleceği.

Çok tanınan efsane oyunlarının yanında LucasArts, dünyanın en popüler markalarından birisi olan Star Wars’un oyun hakkınlarını da elinde bulunduran firmadır. 90’lar boyunca neredeyse tüm Star Wars oyunları LucasArts stüdyolarından çıkmaydı, son yıllarda ise başarılı Star Wars oyunları ise LucasArts’a değil, oyun haklarını lisansladığı şirketlere ait.

Lego: Star Wars’un bütün platformlardaki başarısı, KotOR gibi başarılı bir RPG oyunu ve peşinden büyük ses getiren MMO oyunu, hatta Angry Birds’ün Star Wars versiyonu bile LucasArts’ın geliştirdiği değil, lisansladığı ürünlerden. Disney’in Star Wars’u satın aldığı dönemde yaptığı pek çok açıklamadan birisi de “Star Wars oyunlarında geniş üretim ve lisanslama yöntemlerini daha karlı görüyoruz” idi. Şimdi Disney ön gördüğü iş kararını harekete geçirmiş gibi görünüyor. LucasArts aslında kapanmıyor, 6-7 kişilik küçük bir “lisans takibi” atölyesine dönüşüyor. (Avunulacak bir şey değil tabii).

Yani bir güzel haber, gelecekte birbirinden farklı stüdyolar tarafından üretilen pek çok yeni Star Wars oyunu göreceğiz, şimdi Smart TV’ler, mobil cihazlar, yeni nesil konsollar ve sosyal oyunlar dünyasında onlarca farklı şirketin Star Wars oyunu yaratmak için çalışmaları, yine biz oyuncular için iyi olacaktır (hele de o ‘Force Unleashed’ adı verilen hilkat garibesinden sonra).

Yazıyı bitirirken diyoruz ki, hepimizin kalbindeki o güzel oyunlar gibi o oyunları yapan LucasArts da Star Wars markasının ağırlığı altında kaldı, uzun bir süredir de üretemez haldeydi. LucasArts öldü diye üzüleceğinize Guybrush Threepwood ile bir laf düellosuna girin, Manny Calavera ile uzun bir yolculuğa çıkın, Dig ile gerçek bir Sci-Fi senaryosunda kaybolun. Kickstarter’da yeni projelerini duyuran eski LucasArts’cıları takip edin. Stüdyolar kapansa da eski oyunlar silinmiyor, yaratıcı zekalar da yaratmaya devam ediyor.

“Ludo ergo sum”
– CanS