3B modelleme ve animasyon oluşturma programı Blender üzerinde çeşitli çalışmalar, karakter ya da eşya modellemeleri yapmak mümkün. Blender 3.0 sürümüyle birlikte program performans ve içerik açısından kuvvetlenirken Geometry Nodes (Geometri Düğümleri) sayesinde kod yazmaya gerek kalmadan birkaç tıklamayla sahneler yaratılabiliyor. Kullanıcılar için basit, hızlı ancak etkili sonuçlar doğran araç eğlenceli ve etkileyici işler yaratma konusunda etkili bir çözüm.
Geometri Düğümleri’ni kullanarak çeşitli parçacık sistemleri ve yüzeyler oluşturan sanatçılar; ev, otomobil, bitki, yemek, kostüm gibi farklı nesneleri modelliyor. Blender, Nuke, After FX, Natron gibi programlarda çalışan 3B modelleme ve grafik sanatçısı Sozap tarafından yaratılan terk edilmiş ev modellemeleri de bu harika yaratımlara örnek olacak bir iş.
Geometri Düğümleri ile modellen evler
Sanatçı, fantastik görünüme sahip kimisi sağlam kimisi yıkılmış olarak tasarlanan bu evlerdeki neredeyse her şeyi Geometri Düğümleri kullanarak yapıyor. Geometri Düğümleri’nin zorlu tarafı ilk süreçte projeleri tamamlamanın biraz kafa karıştırıcı olması. Aktif olarak Blender’ı kullanarak çalışmalar yapan sanatçılar için bu süreç görece daha kolaylaşıyor. Sozap da terk edilmiş ev modellemelerini bu aracı daha iyi öğrenmek ve kendini geliştirmek için yapıyor. Araç setini özel düğüm gruplarıyla genişleten sanatçı, bazı basit işlemleri gerçekleştirmenin karmaşık olduğunu söylese de programda vakit geçirdikçe bu konuda gelişim göstermenin mümkün olacağını söylüyor.
Fıçı, kaya, sandalye ya da sarmaşık gibi ufak detayları ve dokuları Poly Haven isimli modelleme kütüphanesinden çeken sanatçı, geri kalan her şeyi Geometri Düğümleri ile modelliyor. Modellemelerin yer aldığı videoda farklı açılardan evlerin detaylarını görmek mümkün. Ayrıca evlerin ana hatları, duvarları, çatıları, katmanları, yapının bozunma ve oluşma aşamaları da bu içerikte paylaşılıyor.
Görsel: Vimeo