Animasyon konusunda kendi kendini yetiştiren illüstratör Stephan Dybus, 3B animasyon programlarını öğrenmek için büyük ölçüde çevrim içi kaynakları kullanmış. Bunu yaparken de 3B animasyon sürecinin derinliklerine inmiş. Sadece sonuçları hedeflemek yerine daha deneysel yaklaşmış ve süreçte ortaya çıkan tüm başarısızlıkları kendi tarzının bir parçası haline dönüştürmüş.
Daha önceden analog çalışmalar yaratmaya, sulu boya illüstrasyonlar yaratmaya odaklı bir sanatçıymış. Bilgisayarlarda çizim yapmanın teşvik edilmediği üniversite yıllarının etkisiyle gecikmeli de olsa, 3 boyutlu dijital ortamlara ilgi duymaya başlamış.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Dybus,karakterlerinin her zaman basit bir estetiğe sahip olmasına özen gösteriyor. Böylece izleyici filme ve karakterlerin hikayesine kolayca odaklanabiliyor. Hamuru andıran figürlerinin her birinde görülen bu şaşmaz nitelik, sanatçının izleyiciyle bağ kurmanın anahtarı olarak gördüğü mizahın da taşıyıcısı.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Stephan Dybus 3B animasyonda başarısızlık sayılan teknik durumları kendine has bir estetik olarak işlerine dahil etmiş. Ayrıca konu olarak da “başarıszlık” kavramından besleniyor. Stephan’ın animasyonlarında; dövme, resim veya heykel yaratma girişiminde bulunan ama bu konuda çuvallayan tuhaf karakterler karşınıza çıkabiliyor. Tabii izleyici konumundaki yaratıcı bünyeler için bu başarısızlık çok tanıdık. Stephan bu durumu biraz trajikomik bir şey olarak sunuyor. Kendinizi bu karakterlere gülerken yakalayabiliyorsunuz.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Görsel: Stephan Dybus