Bir kitabın kapağına karar vermek hatalı bir önyargı olabilir. Fakat eserle bağ kurulan ilk an da kitabevinin rafında karşılaşılan andır. Onlarca kitap bizi görünce dikkat çekip bir şeyler anlatmak için can atar. Onlar, insanların yanında gezdikçe sayfaları döndükçe mutlu olur. Ve romantik komedilerde de yere düşen kitaplarla başlayan aşk sahnelerinde başrolde onlar naçizane kitaplar ve kapakları vardır.
Kitap kapaklarının tasarımı küresel yayınlarda tek bir tasarıma sahip olmakla beraber yerel yayınlarda farklı tasarımlarla da karşılaşabiliyor. Bunun altındaki amaç da kültürlerle özdeşleşerek iletişim kurmaktır. The New York Times da 2014 içerisinde yayınlanan en iyi kitap kapaklarını derlediği bir liste yayınlayarak bu konuya dikkat çekiyor.
Kimi zaman basit kimi zaman çarpıcı tasarımlarla kendini gösteren tasarımların ortak özelliği, eser hakkında oluşan ilk izlenimin olumlu, sağlam ve kalıcı olması.
Tasarım: W. H. Chong.
Eser: A Girl is a Half-Formed Thing, Eimear McBride
Tasarım: Isabel Urbina Peña.
Eser: All Our Names, Dinaw Mengestu
Tasarım: Pablo Delcan
Eser; American Fun, John Beckman
Tasarım: Rodrigo Corral ve Tyler Comrie
Eser: Area X — The Southern Reach Trilogy — Annihilation, Authority, and Acceptance, Jeff Vandermeer
Tasarım: Charlotte Strick
Eser: Can’t and Won’t, Lydia Davis
Tasarım: Chip Kidd
Eser: Colorless Tsukuru Tazaki and his Years of Pilgrimage, Haruki Murakami
Tasarım: Peter Mendelsund ve Oliver Munday
Eser: Into the War, Italo Calvino
Tasarım: Rachel Adam
Eser: Never Love a Gambler, Keith Ridgway
Tasarım: Peter Mendelsund
Eser: Silence Once Begun, Jesse Ball
Tasarım: Oliver Munday
Eser: The Silent History, Eli Horowitz, Matthew Derby, Kevin Moffett
Tasarım: Gabriele Wilson
Eser: The Third Plate — Field Notes on The Future of Food, Dan Barber
Tasarım: Oliver Munday
Eser: Your Face in Mine, Jess Row
Görsel; Patricia Wall, The New York Times