Veri görselleştirme yalnızca grafiklerden veya dijital araçlarla gerçekleştirilen diğer temsil biçimlerinden ibaret değil. Örneğin Raw Color, iklim değişikliği verileriyle bezeli battaniyeler, çoraplar ve atkılar üretiyor. Liina Klauss ise atık verilerini şu tür yerleştirmelerle görselleştirerek plastik kirliliğine dikkat çekiyor. Bu kulvarda en dikkat çekici isimlerden biri de Nathalie Miebach. Sanatçı, hava olaylarına dair verilerden ve bu olayları yaşayan insanların anlatılarından yola çıkarak karışık malzemeyle soyut kompozisyonlar yaratıyor. Miebach şu sıralar iklim değişikliği verilerini görselleştirdiği yeni heykelleriyle gündemde.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bilimsel verileri sanatla anlatmak
Boston’da yaşamını ve çalışmalarını sürdüren Nathalie Miebach için sanat, bilimsel verileri görsel dile çevirmenin bir yolu. 2007’de hava ve iklim değişikliğini araştıran işler yapmaya başladığında, bilimi daha iyi anlamak istemiş. “Her parça, belirli bir soruyla başladı ve bu soruyu yanıtlamaya çalışan bir heykel olarak hayat bulmaya başladı. Zamanla, hava durumu cihazlarının hava durumunu nasıl kaydettiğiyle değil, bir tür olarak ona nasıl tepki verdiğimizle daha fazla ilgilenmeye başladım. İşte o zaman sel, fırtına ve yangın gibi aşırı hava olaylarına bakmaya başladım.” diyor.
Sepet dokuma tekniği; materyalleri ve bilgileri hem fiziksel hem de metaforik olarak bir araya getirdiği için Miebach’ın pratiğinde merkezi bir rol oynuyor. Yeni çalışmalarında da bu sepet dokuma tekniğini sık sık kullanmış. Topladığı veri türü hem istatistiksel hem de anekdot niteliğinde. Bilimsel araştırmayı kişisel deneyimlerle birleştiriyor. Örneğin, “Harvey’s Twitter SOS” isimli aşağıdaki eserde, The New York Times tarafından Harvey Kasırgası (2017) ile ilgili yayınlanan veri haritalarını tercüme ediyor.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
İç kısımlar, Houston’daki gelir dağılımını haritalayan şekillerden oluşuyor ve şehrin otoyol sistemini fiziksel bir dayanak noktası olarak kullanıyor. Harvey Kasırgası sırasında gönderilen Twitter mesajları da dahil olmak üzere kasırga ile ilgili çeşitli bilgiler, duvar heykeline dahil edilmiş. Her heykel, Rube Goldberg makinelerini anımsatan sayısız yol, tekrar ve bağlantı içeriyor.
Sanatçının son üç yıldaki çalışmaları, iklim bilgilerinin yanı sıra Covid-19 verilerini de görselleştiriyor. Şu anda Staatliche Museen zu Berlin’de sergilenen “Spinning Towards a New Normal”; Almanya, İtalya ve İspanya için Covid-19 enfeksiyon, ölüm ve aşılama oranlarını topaç biçiminde bir heykelle anlatıyor.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
“Bu gezegen de biz de yenilmez değiliz. İnsanlık tarihinde ilk kez, hepimiz bir tür olarak ne kadar savunmasız olabileceğimizi deneyimledik. Yaptığım son çalışma, şu anda gördüğümüz bu geniş çevresel değişikliklere bu kırılganlık merceğinden bakmaya çalışıyor.”
“Harvey’s Twitter SOS” isimli eserden detaylar:
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Görsel: Instagram