Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı

Why Some Companies are Winning The Talent War?  [Kristal Elma 2014]

Why Some Companies are Winning The Talent War? [Kristal Elma 2014]

İyi iş yapmak için iyi insanları şirketinize katmalısınız! Peki nasıl?

Looking Glass şirketinin kurucusu Charles Day “Genç Yetenekler”in nasıl şirketlerin bünyesine katılacağı ile ilgili sunumuna İstanbul’a övgüler yağdırarak başladı.

Yeni nesil üzerinden ”Mobil jenerasyon bizim tahmin ettiğimizden çok daha karmaşık ve dinamik, onları elde tutmak, yaratıcılıklarını yeteneklerini ortaya çıkarmak çok önemli, yeni nesil bir fark yaratmak istiyor ve yetenekler hangi şirket onlara bu alanı sağlıyorsa oraya gidiyor” diyerek Yaratıcı Ekonomi üzerine konuşmaya başlayan Day,

“Yaratıcı ekonomi aslında yeteneğin risk alabilmesine izin veren, fark yaratmasına, iz bırakacak işler çıkarmasına olanak sağlayan, hataya yeri olan bir ekonomi, şirketler bunlara alan açtığı zaman iyi işler de peşinden geliyor.” dedi. 

Day’in sunumundan ilgi çekici bir kaç bilgi ise şöyle;

  • Şu an 14 yaşından küçük çocukların %65’inin ileride henüz adını bile duymadığımız işlerde çalışması bekleniyor.
  • Yeni kuşak 40 yaşından önce kariyer patikasını 10 defa değiştirmiş olacak!
  • Netflix’te çalışanların masraf ve izin politikası yok, çalışanların işlerine göre durumlarını ayarlamakta özgürler. 

Yeteneklerin çalışmak istediği/ çalışacağı şirketleri FORM adındaki bir sistem ile açıklayan konuşmacı, yaratıcılığı maksimize etmek için aşağıdaki noktalara odaklanılması gerektiğine dikkat çekti,

Odaklanın: Şirketiniz ne için var, hangi soruna çözüm getiriyor? Önce bu soruya cevap verin

Organize Olun: Sistemi nasıl organize etmek istediğinizi iyi belirleyin.

Yetenekleri Bünyenize Katın: Kimi işe almak istediğiniz konusunda net olun

Ölçün: Ne yaptığınız ve neden yaptığınızı objektif bir şekilde ölçebiliyor olun.

Daha sonra bu sistem ile şirketlerin değerlendirilmesinden sonra aşağıdaki grafiktede görüldüğü gibi 5 şirket tipi ortaya çıkıyor;

  • Game Changers
  • Movers
  • Maybes
  • Stuck
  • Dead and Dying

Burada “Game Changers” olarak konumlanan şirketler herkesin çalışmak istediği ve hataya, fark yaratmaya alan bırakan şirketlerden oluşuyor, en umutsuz vakalar ise Dead and Dying kategorisindeki şirketler; gelişimi zor, yetenekleri bünyesinde barındıramayacak özelliklere sahip, sistemini değiştirmesi gerekenler.

Bu bileşenleri duygusal ve pratik yarar olarak açıklayan Day, aşağıdaki bileşenleri içeren şirketlerin en çok çalışılmak istenen olduğunu gösterdi,

Duygusal Faydalar:

  • İlham verici
  • Güvenili
  • Heveslendirici
  • Değer Sunan

Pratik Faydalar:

  • Şirketiniz birşeyleri değiştirebiliyor mu?
  • İşbirliği var mı?
  • Kişisel katma değere alan açıyor mu?
  • Değerler rakamlarla ölçülebiliyor mu?

Örnek şirket olarak Netflix’i gösteren Charles Day, “Kurumsal yaratıcılığın sırrı FORM’u şirketinize iyi bir şekilde entegre edebilmekten geçiyor” diyerek oturumu sonlandırdı.