Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı

Rutin Hayatından Sinema ile Kurtulan Robotun Hikayesi

Rutin Hayatından Sinema ile Kurtulan Robotun Hikayesi

Cinemark Hoyts bir robotun rutin hayatını işlediği kısa film tadındaki reklamda sürprizlerin bir sinema salonunda gerçekleşebileceğini gösteriyor.

Geometry Argentina sinema şirketi Cinemark Hoyts için hazırladığı reklam filminde rutin hayatı aksayan bir robotun hikayesini işliyor. Sabah alarm sesiyle uyanmak. Ardından ayılmak için bir kahve içmek. İş için yola çıkmak, çalışmak, dönmek ve uyumak. Birçok insanın gündelik hayatında yaptığı bu monoton işleyiş filmin açılış kısmını oluşturuyor. Robotun mekanik hareketlerine eşlik eden ufak detaylar ona insansı bir izlenim katıyor. Kahve beklerken parmaklarını masaya vurup zamanın geçmesini beklemesi veya işe giderken yolda uzun uzun dışarı bakması. Tüm bu ince ayrıntılarla robotun rutin hayatı ve onun insanlık olgusu işleniyor.

Judy Garland’ın seslendirdiği Danny Boy şarkısı monoton hayatın içinde mutsuzluğa kapılmış ve belki de mutlu olmak için gelecek o doğru zamanı sabırla bekleyen robota eşlik ediyor. Geometry Argentina, günlük olayları üst üste işledikten sonra robotun çıkış noktası olabilecek yere geliyor.

Gözyaşı damlasıyla birlikte insana dönüşüm başlıyor

Filmde rutinin dışına çıkıldığı an sinema salonu oluyor. Sinemada geçen zamanın dünyanın geri kalanından farklı bir alan olduğunu vurgulamak isteyen ajans, günlük rutinleri ve rutinin getirdiği sıkıntıları bir kenara bırakıyor ve duyguları ortaya çıkarıyor. Filmle birlikte gelen duygu farklı atmosfer oluşturuyor. Randevuya çıkan robotların dönüşümü başlıyor. Robot gözlerinden önce bir damla yaş gelmesiyle insanlaşmaya başlıyor. Ardından bu gözyaşı robotun iç devrelerine gidiyor. Elektrikler, kıvılcımlar çıkaran iki robot bir anda insana dönüşüyor.

Sinemaya gitmenin her şeyi değiştirebileceğini vurgulamak isteyen Cinemark Hoyts, büyülü anların sinema salonlarında gerçekleşebileceğini ön plana çıkarıyor. Cinemark Hoyts pazarlama ve reklamcılık direktörü Laura Najlis sinemanın bağlayıcı gücünü kullanmak istediklerini rutini tekrar tekrar göstererek heyecanı ve hareketliliği daha çok vurgulamış olduklarını söylüyor. Najlis, şirketlerinin sunduğu deneyimi ve insanların hayatlarında ne gibi etkiler bırakabileceğini göstermek istediklerini bu yüzden de filmde hisleri ön plana çıkardıklarını ifade ediyor.

Ortalama iki buçuk dakika uzunluğundaki reklam, klasik bir reklam filminden çok kısa filme benziyor. Öykünün işlenişi, hikayenin ilerleme süreci ve gerçekleşen sürpriziyle duyguları harekete geçiren Cinemark Hoyts, müşterisiyle de bir bağ kurmuş oluyor.

Müşteri: Cinemark Hoyts
Ajans: Geometry Argentina
CCO: Tony Waissmann
CEO: Karina Aiello
İdari Yaratıcı Yönetmen: Claudio Giovanelli Zaia
Yaratıcı  Yönetmen: Maria Lujan Donaire & Hernan Damilano
Sanat Yönetmeni: Gaston Canaves
Metin Yazarı: Agustin Alba
Hesap Yönetimi: Georgina Roccatagliata, Agostina Luzzi, Gabriel Faerman
Prodüksiyon Şirketi: Primo
Yönetmen: Clan
DOP: Francisco Hauser
İdari Yapımcı: Soledad Pérez Veiga
Yapımcı: Alejo Bustos
Editör: Natalia Loiacano
Post Prodüksiyon: Ratio VFX
Renklendirme: Alejandro Lescano
Ses: Twins

Görsel: Vimeo

REKLAM