Doğa tasarımcılar ve sanatçılar için sonsuz bir ilham kaynağı. Özellikle çiçekler, yapraklar ve karaya vurmuş ölü ağaçlar doğrudan yaratıcı işlerde kullanılan organik bir malzeme olarak sık sık karşımıza çıkıyor. Thomas Medicus’ın, geometrik cam parçaları ve ağaçlarla tırtılın kelebeğe dönüşmeden hemen önceki evresini tasvir ettiği heykel serisi Crystalis bunun en güzel örneklerinden biriydi. Norihiko Terayama da Medicus’ın heykellerini anımsatan geometrik bir estetikle çiçeklerin sihrini vurguluyor.
Çokgenlerle sarıp sarmalanan bitkiler
Japon tasarımcı Norihiko Terayama, Crust of the Polygon serisinde çiçekleri çokgenlerle çevreleyerek havada asılı şekilde izleyiciye sunuyor. Böylece organik materyalin karmaşık yapısı karşısında düz geometrik hatlarla bir karşıtlık yaratıyor. Kurumuş çiçeklerin etrafını saran çokgenleri, iğne ve iplik kullanarak yaratmış. Bu şiirsel çiçek serisinin yanı sıra karaya vurmuş ağaçları çokgenlerle çevrelediği Polygon of Tree Branch adlı bir serisi daha var.
Design Academy Eindhoven’da eğitim alan Norihiko Terayama, Hollanda kavramsal tasarım ekolüne ilgi duyan bir tasarımcı. Studio Note adlı tasarım stüdyosunda genellikle doğal unsurlar içeren ev ve yaşam stili ürünleri tasarlıyor. Terayama’nın çalışmalarını Instagram ve Facebook sayfası üzerinden takip edebilirsiniz.
Görsel: Norihiko Terayama