Teknolojiyi kullanarak ürün tasarımı ve geliştirmesi yapan Artefact, sanal gerçekliğin gün geçtikçe genişleyen pazarına karşılık bugünü değil 4 yıl sonrasını hedefleyen tasarımlar hazırladı. Günümüzde sanal gerçeklik teknolojileri gözlük ve aksesuar çeşitliliği olarak genişlemeye ve deneyim olmaktan çıkıp anlatım tekniğine dönüşüyor. Artefact, bu teknolojilerin kolektif ve bütünsel olarak nasıl yaşanabileceğini sorgulayarak Shadow ve Light isimli iki konsept tasarımını tanıttı.
Shadow, video oyuncuları için tasarlanmış bir kapüşonlu giysi. Omuzlar, ve kapüşon bölgesinde donanım parçalarını yerleştiriyor ve böylece sisteme dair bir ağırlık hissetmemenizi sağlıyor. Kontrol cihazı ve çevrenizi baştan sonra saran yapısıyla da video oyunları içinde yaşayacağınızı deneyimi yukarı taşımayı hedefliyor.
Aileler için tasarlanan Light ise sanal gerçeklik deneyimini paylaşma temeli üzerine kurulu. İnce ve minimalist bir sanal gerçekliği olan Light’ı kullanırken çevrenizdekiler de akıllı telefon veya televizyonlar yardımıyla deneyiminize bağlanarak sizin veya yanınızdaki birinin gözünden olan biteni gözlemleyebiliyor.
Görsel: Artefact