Alexander Nagy ve Alexander Miller’ın oluşturduğu sanatçı ikilisi SPACEFILLER, Shape Mapper’ı 7 Ocak’ta kullanıma sundu. Kütüphane, Processing Foundation’ın yaratıcı kodlama çerçevesi üzerine inşa edilmiş ve ikilinin yıllardır gerçekleştirdiği projeksiyon haritalama yerleştirmelerine dayanıyor.
SPACEFILLER, Shape Mapper’ın özelliklerini, bizzat şöyle sıralamış:
- En az 6 noktayı manuel olarak hizalayarak projeksiyonunuzu kalibre edin; nesnenin geri kalanına ilişkin haritalama otomatik olarak tahmin edilecektir.
- Aynı anda birden fazla şeklin haritalanmasını destekler (yani iki veya daha fazla ayrı nesneniz varsa).
- Şekil başına birden fazla haritralamayı destekler (yani iki veya daha fazla projektörünüz varsa).
- Kalibrasyonlar diske kaydedilir.
- Birden fazla projektör kullanıyorsanız aynı yüze iki kez yansıtmayı önlemenizi sağlayan yüz maskelemeyi destekler.
Henüz Shape Mapper’ın henüz desteklemediği özellikler ise şöyle sıralanmış:
- Projektörler arasında karıştırma
- Yerleşik projeksiyon haritalama efektleri (tüm efektler kullanıcı tarafından kodla çizilmelidir)
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Shape Mapper’ın kullanım örnekleri
SPACEFILLER, Shape Mapper‘ın kullanım biçimlerini şöyle açıklıyor: “Projeksiyon haritalama, dijital bir projeksiyonun üç boyutlu bir yüzeye hizalanacak şekilde kalibre edilmesi işlemidir. Shape Mapper kitaplığı, haritasını yansıtmak istediğiniz nesnenin 3B modeline sahipseniz kullanışlıdır.”
Bazı örnek iş akışları:
- Blender gibi 3B yazılımları kullanarak bir model oluşturun, bunu 3B yazıcıyla üretin ve Shape Mapper’ı kullanarak proje haritalamasını yapın.
- Bir nesnenin hassas ölçümlerini alın ve onu Blender gibi 3 boyutlu bir yazılım kullanarak yeniden oluşturun, ardından Shape Mapper’ı kullanarak projeksiyonla haritalayın.
- Fiziksel bir nesneyi modellemek için İşleme kodunu kullanın, ardından Şekil Eşleyici’yi kullanarak projeksiyon hariralamayı yapın (küpler gibi basit temel öğeler için iyi çalışır).
Ayrıntılı eğitimler de dahil olmak üzere daha fazla bilgi için bu adresi ziyaret edebilirsiniz.
SPACEFILLER kimdir?
SPACEFILLER, sanatçılar Alexander Nagy ve Alexander Miller ikilisinden oluşuyor. Görsel sanat, müzik, programlama ve matematik alanlarında uzun süreli iş birliği arayışının sonucunda doğmuş. Sanatçılar Seattle, WA’da ikamet ediyorlar.
Üretken algoritmik grafikler, projeksiyon haritalama ve dokunsal etkileşim kullanımıyla SPACEFILLER; deney, oyun ve keşif için mekanlar oluşturmayı amaçlıyor. İzleyicilerin simüle edilmiş doğal sistemlerin parametrelerini manipüle etmelerine izin vererek, düzen, kaos ve rastgelelik arasındaki hassas dengeyi keşfetme fırsatı yaratıyorlar.
Görsel: Shape Mapper