Amerikalı mimar ve oyun geliştiricisi Jose Sanchez, kentsel tasarımda bilgisayar oyunlarının önemi gittikçe artan bir araç olduğuna inanıyor. Bu fikre dayanarak geliştirdiği Block’hood isimli bilgisayar oyunu, kullanıcıyı sürdürülebilirlik ve kentsel tasarımın ortak paydalarını yeniden düşünmeye ve kent işleyişini yeniden düşünmeye davet ediyor.
Sanchez oyunu tasarlarken, “Bu oyun küreselleşme için eğitici bir rol oynayabilir mi? Sıradan birinin kente fikirsel katılımı sağlayabilir mi?” gibi soruları göz önüne alarak, sanal ve gerçek dünyayı birbirine yakınlaştırmayı hedeflemiş. Bir mimar olarak eğitim alırken yerel ölçeklerde tasarımı düşünmeyi öğrendiğini, fakat günümüz dünyasında kentler için bunun yeterli olmadığını belirtiyor. Küresel sorunların çözümü ve yaşanabilir bir fiziksel çevre için kentsel tasarımın ekolojik ögelerle birlikte düşünülmesi kaçınılmaz. Bu oyun, kentte yaşayan herkesi bu hassas konuda kafa yormaya davet ediyor.
10 Mart itibariyle Steam üzerinden erişilebilecek olan oyun kütüphanesinde şimdilik 96 bölge yer alıyor. Bu kütüphaneden seçeceğiniz bölgelerde sunulan kaynaklarla, orada kentsel bir tasarıma koyuluyorsunuz. Gerçekleştirdiğiniz kentsel kurgunun işleyişini kontrol etmeniz, sosyal, ekonomik ve çevresel ilişkileri dengede tutmanız gerekiyor. Eğer mahallenizi bir çekim merkezi haline getiremezseniz, enerji ihtiyacınızı karşılayamazsanız, ya da ekonomik döngüyü sağlayamazsanız, yaşayanlar evlerini terk ediyorlar.
Mimarlık ve bilgisayar oyununu bir araya getiren bu kurgu, kentte yaşayanların çevresel hassasiyetlerini geliştireceğe benziyor ve sanalla gerçek arasındaki mesafe gitgide kısalıyor.
Oyunla ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşılabilir.
Görsel; Plethora-Project