Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı
Fiziksel Kullanıcı Deneyimi Tasarımı için Figma ve Arduino Arasındaki Köprü: Figproxy

Fiziksel Kullanıcı Deneyimi Tasarımı için Figma ve Arduino Arasındaki Köprü: Figproxy

Figproxy fiziksel cihazlar üzerinde hızlı prototipleme için Figma'nın donanımlarla konuşabilmesini sağlayan köprü işlevi gören açık kaynaklı bir yazılım.

Figproxy, fiziksel kullanıcı deneyiminin bulunduğu mecralar için hızlı prototipleme ve tasarım süreçlerinin yürütülebilmesi için Figma ve fiziksel dünya arasında kurulan bir köprü. Bu yazılımı değerli kılan unsur ise Figma‘nın arayüz tasarımı anlamında pazarın büyük aktörlerinden biri olması fakat donanımlarla veri alışverişinde bulunamaması.

Figma, tarayıcı ve masaüstü tabanlı yazılımıyla kullanıcılarının arayüz tasarımı için işbirliği içinde çalışmasını sağlıyor. Pazardaki diğer araçların aksine Figma’nın sunduğu erişilebilir, işbirliğine açık ve esnek kullanımı diğer rakiplerine karşı öne geçirdi. Aynı zamanda Adobe de Figma’nın sunduğu bu değeri görerek 2 yıl önce satın alacağını duyurmuştu. 15 aylık bir değerlendirmenin ardından da taraflar birleşme kararından vazçgeçtiklerini açıklamıştı.

Tüm bu gelişmeleri de göz önünde bulundurarak Figma’nın tasarım ekosistemi içerisinde sağlam bir konumu olduğunu söyleyebiliriz. Bu bağlamda Figproxy’nin Figma ile akıllı donanımları birleştirerek yaratacağı faydadan yararlanabilecek çok sayıda uygulama alanı bulunuyor.

Figproxy kullanım alanlarından bazıları

  • Akıllı ekranların bulunduğu yemek otomatları, sinemalarda bilet ekranları, ATM’ler gibi bilgilendirme noktaları.
  • Far, radyo, koltuk gibi araç içi veri ileten noktaları görselleştiren taşıt arayüzleri.
  • Sergi alanlarında ekranlarda sergilenen eserlerin tuş veya bir tetikleyici ile değişmesini sağlayan mekanizmalar.
  • Işık, kilit, perde gibi cihazları kontrol etden akıllı ev otomasyonları.
  • Donanım prototiplerinin işlevselliğini test ederek daha karmaşık ürünlere dönüştürmeden önce kontrol edebilmek.
  • Fiziksel çark veya farklı oyunlaştırma elementlerini kullanarak Figma içinde deneyimlenen oyunlar geliştirmek.

Tasarım hizmetleri sunan IDEO‘da direktör olan David Vondle tarafından açık kaynaklı geliştirilen Figproxy, Figma ve Arduino ile “akıllı” özelliği kazandırılmış ekran veya motor, aydınlatma ve sensör gibi fiziksel bileşenler için prototip geliştirme aşamasında karşılıklı iletişim olmasını sağlıyor.

Hali hazırda Figma kullanan ve donanımlar üzerinde çalışmak isteyen arayüz tasarımcıları için fonksiyel bir araç. Çünkü prototipleme süreçlerini günler içersinde değil saatler içerisinde tamamlamaya yarıyor. Vondle’ın Figproxy’yi geliştirme hedefleri arasında yaratıcı ekiplerin beyin fırtınası yaptıktan sonra çıktılarını test edebilecekleri hızlı bir demoya ulaşmalarını sağlamak da yer alıyor. Bu sayede ekipler tasarımlarını son kullanıcıya ulaştırmadan ve üzerinde uzun zaman harcamadan önce fikirlerini test edebiliyorlar.

Figproxy hakkındaki teknik detaylara IDEO blog’undaki yazıdan ve GitHub’daki kütüphaneden inceleyebilir, uygulama örneklerine ise Figma topluluk sayfasından ulaşabilirsiniz.

David Vondle tarafından iki saatte hayata geçirilen ekranlarla etkileşime geçmeyi sağlayan donanım eskizi:

"

LED şerit üzerindeki renkleri değiştirme deneyi:

Bir kontrol düğmesi ile dijital ekran prototipinde gerçekleşebilecek etkileşimi deneyimleme:

Görsel: edges.ideo.com