Yapılan bir araştırma, ABD’li oyun tutkunlarının çevrim içi oyun oturumlarında atıştırma seslerini rahatsız edici bulduğunu ortaya çıkardı. Oyunların ve atıştırmalıkların ayrılmaz bir ikili olduğunu düşünen Doritos ise bu duruma Doritos Silent adını verdiği yaratıcı bir çözüm buldu. Doritos Silent‘ın temelinde de yapay zekâlı yazılım Crunch Cancellation yatıyor.
“Sessizliğin tadını keşfedin”
Yazılım geliştiricisi Dylan Fashbaugh ile iş birliği içinde geliştirilen Crunch Cancellation için yapılan çalışmalar altı aydır sürüyor. Yazılım, oyun sırasında sinir bozucu olabilecek çiğneme seslerini silerken, aynı anda yiyen kişinin sesini tanımlamak, izole etmek ve güçlendirmek için tasarlanmış. Bunu yapabilmesi için Crunch Cancellation, 5.000’den fazla Doritos çıtırtısı ve çiğneme sesi ile eğitilmiş bir yapay zekâ modeli tarafından destekleniyor. Böylece hiçbir çıtırtı gözden kaçmıyor. Doritos’u yiyen kişi hem atıştımalığından hem de oyundan keyif almaya devam ederken, oyun oturumundaki diğer kişilerin de oyun keyfi bozulmamış oluyor.
Yukarıda da bahsetmiştim; SWNS Media Group tarafından yapılan ve 2.000 yetişkinin katıldığı bir araştırmaya göre bu yetişkinlerin yaklaşık yarısı (%46) çiğneme sesinden hoşlanmadığını itiraf etmişti. Doritos Silent’in piyasaya sürülmesi de bu araştırmanın hemen ardından geldi. Bu arada ankete katılanların %47’si, scips yiyenleri suçlu bulmuş. Öte yandan oyuncuların %86’sı da oyun oynarken bir şeyler atıştırdığını itiraf etmiş.
Oyuncular Crunch Cancellation’ı ücretsiz olarak indirebiliyor ve ardından bunu kulaklıklarıyla ve sesli sohbetle uyumlu herhangi bir yazılımla kolayca entegre edebiliyorlar.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Görsel: Doritos