Dilruba Güneysu’nun akademik kariyeri, onun misyonuna ve bugün yaptığı işe ışık tutan en önemli unsurlardan. 2016 yılında Anadolu Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü’nden mezun olan Dilruba Güneysu, yüksek lisans eğitimini Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Grafik Anasanat Dalı’nda tamamlamış. Dilruba yüksek lisans tezinde, Türkiye’de unutulmaya yüz tutmuş bir disiplin olan fırça tabelacılığını ele almış. Tezinin başlığı ise “Fırça Tabelacılığında Dün, Bugün ve Yarın”. 2018 yılından bu yana kaligrafi, harfleme ve fırça tabelacılığı üzerine, el yapımı tipografik eserler üretiyor. Üretimlerinde, toplumsal olaylardan, şiirden ve mizahtan besleniyor.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Çağdaş bir fırça tabelacısı: Dilruba Güneysu
Dilruba Güneysu günümüzde gerçek anlamda fırça tabelacılığı yaparak mağazalara; kendi elleriyle vitrinler ve tabelalar hazırlıyor. 82 yaşında ayakkabı tamirciliği yapan Enbiya Usta için karşılıksız yaptığı tabelayla da ilgi çekti.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Dilruba bir çağdaş sanatçı olarak da fırça tabelacılığının tekniklerini kullanıyor. Son yıllarda gerçekleştirdiği “Makul”, “Kadim” ve “Fütur” serilerinde bu teknikleri uyguladığını görebilirsiniz.
Örneğin “Makul” serisi, pandeminin hayat ve sosyal düzen üzerinde oluşturduğu etkiler ile gündelik hayat içinde yarattığı karmaşayı ifade eden tipografik tasarımlardan oluşuyor. Ayrıca bu tasarımların “fırça tabelacılığı” teknikleri kullanılarak üretilmiş süreçlerini gösteren videolar içeriyor. Sanatçının Fırça Tabelacılığında Dün, Bugün ve Yarın adlı yüksek lisans tezinin uygulama projesi olan Makul, Base’20 seçkisinde yer almış ve Mustafa Taviloğlu Koleksiyonuna katılmış.
Makul serisinden örnekler:
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Diğer vitrin ve tabela çalışmalarından örnekler:
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Görsel: Instagram