Yaratıcı bünyeler için günlük besin kaynağı

Çıplak Ellerle Sanal Gerçekliğe Dokunmak [SXSW 2022]

Çıplak Ellerle Sanal Gerçekliğe Dokunmak [SXSW 2022]

Emerge Home, eldiven gibi ek bir ürüne ihtiyaç duymadan çıplak ellerinizle sanal gerçeklik içeriğini hissedebileceğiniz bir VR deneyimi sunuyor.

Sanal gerçeklik deneyimlerinde görme ve işitmenin haricinde fiziksel dünyada bağlantıyı gerçekten hissedebildiğimiz dokunma alanında gelişim gösterip veri elde etmek daha zor. Dokunma hissini sanal gerçekliğe taşıyan aparatları ve giyilebilir teknoloji ürünleri her ne kadar çığır açıcı özelliklere sahip olsa da fiziksel olarak hareketleri kısıtlayabiliyor. Parmak uçlarına kadar hissiyat sağlayan SXSW 2019’da yazığımız eldiven HaptX, Stanford Üniversitesi’ndeki Shape Lab‘de geliştirilen Wolverine isimli eldiven vücudu saran Teslasuit kıyafeti ya da 0,01 dereceye kadar hassasiyet sağlayan Plexus VR eldivenleri bu alanda yazdığımız örnekler arasında.

Benzer bir şekilde insanların metaverse etkileşimlerinde birbirleriyle olan bağlantısını ve iletişimini güçlendirmek isteyen Emerge de üç bileşenden oluşan Emerge Home sistemiyle sanal gerçeklik deneyimlerine fiziksel temas hissini getiriyor. Hemde bir eldivene ya da giysiye ihtiyaç duymadan.

Ultrasonik dalgalarla dokunma hissi

Emerge Home, kompleks ve çok katmanlı haptik eldivenlere ihtiyaç duymadan sanal gerçeklikte fiziksel olarak dokunuyormuş gibi hissedeceğiniz bir deneyim yaratıyor. Girişim, Emerge Wave-1 cihazı, Emerge Home sosyal sanal deneyimi ve Emerge Home mobil uygulamasından oluşan üçlü bileşenden oluşuyor.

Yaklaşık 13″ dizüstü bilgisayar boyutundaki Emerge Wave-1 cihazı, kullanıcının çıplak ellerle sanal evrende dokunma yoluyla etkileşim kurmasına yardımcı olan asıl aparat. Şekillendirilmiş ultrasonik dalgalar yayan cihaz havada 120 derecelik açıda ve 1 metreye yakın bir etkileşim aranı yaratıyor. Gerçek hayattaki bağlantıyla sanal deneyim arasındaki köprüyü kuran Emerge Home mobil uygulaması oluyor. Meta Quest 2 (Oculus Quest 2) ile bu deneyimi tamamlayan üçüncü ayak oluyor.

Birinin elini tutmak için uzandığınızda ortaya çıkan hassas dokunma hissi veyahut ışınları avucunuz içiyle yönlendirip gök taşlarını yok etmeye çalışacağınız bir oyun. Sanal gerçeklikteki dokunma deneyimlerini ister sosyalleşme odaklı isterse eğlence odaklı farklı bir noktaya taşıyan cihaz; selamlaşma veya el sıkışma, rekabet içeren oyunlar gibi etkileşim gerektiren her alanda kullanılabiliyor ve yeni bir dokunma dili yaratıyor.

Sanal obje, ortam ve avatarlarla hassas titreşimler sayesinde etkileşim

Emerge Home Quest 2 uygulaması, toplanma yeri olarak kullanılan ana merkez ve bir oyun odasından oluşuyor. Bu alanda en fazla 7 kişi bir arada vakit geçirebiliyor ve ultrasonik dalgalar sayesinde mini oyunların keyfini sürebiliyor.

Altı yıllık bir süreç zarfında farklı teknolojileri araştırarak Emerge Home cihazını geliştiren girişim aslında hala deneyimlerden öğrenme ve veri elde aşamasında. Buradan elde edilen verilerle Quest 2 uygulaması ve cihazın kendisi daha farklı bir noktaya gelebilir. Yüksek kaliteli sürümleri içeren donanımsal gelişmeler için büyük şirketler kadar bütçesi olmayan Emerge kitlesel fonlamaya başvuruyor.

Emerge, Kickstarter üzerinden devam eden fon toplama sürecinden sonra 2022’nin ikinci çeyreğinde ilk teslimatları yapıp Beta topluluğuna erişim sunacak. Bu yenilikçi ürünün geliştirilme aşamasına destek olmak isteyenlerden geri bildirim alınıp tam teşekkülü yazılım geliştirme kitleri sunacak. Emerge’in kurucu ortağı Sly Spencer Lee, bu yıl bir SXSW oturumunda da konuşmacı olarak yer alacak.

 

Bu gönderiyi Instagram’da gör

 

Emerge® (@emerge_io)’in paylaştığı bir gönderi

Görsel: Kickstarter