Hawaili sanatçı ve aynı zamanda sörfçü olan Sean Yoro, ya da nam-ı diğer Hula’yı, sörf tahtasına oturmuş, denizin ortasındaki bir batığın su üzerinde kalmış kısmına ya da yarısı suya gömülü beton yapılara resmettiği devasa, gerçekçi kadın figürlerinden tanıyoruz. Yoro, sadece yüzlerini veya ellerini suyun yüzeyinde bıraktığı kadınlardan oluşan duvar resimleriyle iklim değişikliğine dikkat çekmeyi amaçlıyor.
Yoro, “Uyarı” anlamına gelen “A’o ‘Ana” isimli son çalışmasında bu defa kendine tuval olarak duvarları ya da denizdeki batık gemileri değil, Kuzey Amerika’daki buzulları tercih etmiş. Buzul parçalarının üzerine yerleştirdiği akrilik levhalar üzerine yağlı boya ile yaptığı bu çalışmasını diğerlerinden ayıran en büyük özelliği ise resmin buzlar eridikçe yok olacak olması. Buzullardan kopan ve iyice transparan hale gelmiş bir buzul parçasına bir kadın kolu ve diğer bir buzul parçasına da imzası niteliğindeki gözleri kapalı, banyodaymış gibi görünen bir kadın profili resmetmiş. Bu çalışmayla yine küresel ısınma sorunu konu alan sanatçı, sorunun ne kadar büyük olduğuna dikkat çekiyor.
Görsel; byhula