Yerleştirme sanatı içerisinde kullanılan materyaller ne olursa olsun en büyük değişken olarak mekan her zaman öne çıkıyor. Çevrel faktörlerin kullanımı ve değerlendirilmesi, eserin anlamlandırılmasını sağlıyor. Hele bir de eser, kendini bunlarla birlikte konumlandırıyorsa deneyimleyen kişide bıraktığı etki de artıyor.
Adam Basanta, “A Room Listening to Itself” (Kendini Dinleyen Oda) çalışmasıyla kısır döngünün çevrede yaşanan değişimlere nasıl tepki verebileceğini vurguluyor. Odanın akustiği içinde yerleştirdiği 8 mikrofon ve 8 hoparlör ile farklı noktadan girdi ve çıktı alarak oda içerisinde bir anda başlayıp dolanan bir ses dizgisi yaratıyor.
Odaya yeni birisi girdiğinde ve hareketiyle farklı bir ses yarattığında bu kez o ses de döngüye katılıyor ve yeniden değer kazanıyor. Sabit ve öngörülebilir çizgisine dışarıdan yapılan müdahalelerin yaratabileceği farklı değerlemesiyle çalışma insan yaşamını anımsatıyor.
Eser, The Center for Contemporary Arts Santa Fe‘de 12 Eylül’e kadar sergilenecek.
Görsel; Vimeo