Dijital dünyada da bir ayağı olan ya da yalnızca dijital/mobil dünya için yaratılan projelerde dikkat edilen ana şey tüketicinin dikkatinin çekilebileceği anı hedeflemek; yani ‘attention span‘. Markanın tüketicinin eline geçtikten sonra gerçekleşen ritüellerden çıkmış fikir görüldüğü kadarıyla.
Coca-Cola yeni projesi ‘The Ahh Effect’ projesi için 61 domain almış ahh varyasyonunda olan: ahh.com, ahhh.com, ahhhh.com gibi ve dolayısıyla ahhhhhhhhhh.com gibi… Bunlardan 17’sı şu an aktif ama en yakın zamanda video, GIF, oyun içerikleri ile diğerleri de aktif olacak. Bu proje Coca-Cola’nın tamamen dijital platformların lider olduğu ve merkez alındığı ilk projesi; hem de televizyon reklamıyla da desteklenmiyor. Bu da markanın dijitale ve sosyal medyaya her zamankinden daha fazla ağırlık verecginin sinyali. Projenin amacı gençlere eğlenceli bir şekilde ulaşabilmek.
Her domain’de başka bir oyun var. Benim girdiklerimden örnekler:
Siteler tamamen internet hitleri, en çok ilgi gören içerik tipleri ile dolu. Örneğin benim oynadığım oyun ‘Cat or Not Cat’ ekrandaki resim yakın çekimden uzak çekime dönene kadar fotoğrafın kedi olup olmadığını (köpek olabiliyor) tahmin ediyorsunuz, hiçbir manası yok ama zaman geçirmenizi sağlıyor ve sayfayı kapatamıyorsunuz.
O an tüketilebilecek, anlık içerikler içeren sitelerin mobil versiyonları da yapılmış. Yıl boyunca da gençlerin zaman geçirmesini hedefleyen platformdaki içerikler çeşitlenecek.
Kampanyanın arkasında Wieden + Kennedy Portland var.