Görünen gerçekliği aşırı gerçekçi bir yaklaşımla yüzeye kopyalamanın ne derece yaratıcı bir eylem olduğu günümüzde çokça tartışılıyor. Öte yandan bu eğilimin sanat tarihinde bir akım/üslup olarak kabul gördüğü ve literatüre geçtiği de bir gerçek. Fotorealizm, süperrealizm ya da hiperrealizm gibi isimlerle anılan bu eğilim, 1960’larda özelikle Amerika Birleşik Devletleri’nde ortaya çıkmış ve ivme kazanmış. Günümüzde de bu türde üretim yapmayı tercih eden çok fazla sanatçı var.
Görünen o ki, Shot On Faber-Castell kampanyası iPhone kamerasına taş çıkaran bu sanatçılar sayesinde hayata geçirilebilmiş. Kendi ürünleriyle yaratılmış fotogerçekçi çizimleri reklam panolarına yerleştiren Faber-Castell, Apple’a sataşarak kendi mesajını vermiş. Kampanya DAVID São Paulo imzasını taşıyor. Reklamlar, São Paulo’daki reklam panolarına ve metro istasyonlarına yerleştirilmiş.
Megapiksellerle övünmek yerine kalemlerin kalitesiyle övünmek
Shot on Faber-Castell kampanyasında marka, megapiksellerle övünmek yerine insan emeğiyle ve kendi ürünlerinin kalitesiyle övünüyor. Faber-Castell’in yoğun pigmentli grafit kalemlerinin kağıt üzerinde ne kadar canlı durduğunu sergiliyor.
DAVID São Paulo’nun Faber-Castell Brezilya ile dostluğu çok eskilere dayanıyor ve 12 yıllık iş birlikleri süresince çok sayıda ödüllü kampanyaya imza atmışlar.
Bu kampanyanın üstünden çok geçmeden Apple’ın “Crush” isimli reklamının yayına girmesi ise kaderin cilvesi olsa gerek. Apple, sanat aletlerini ezerek parçaladığı bu filmle büyük tepki aldı ve yaratıcı camiadan özür diledi.
Apple Sanat Aletlerini Ezerek Parçaladığı Son Reklam Filmi İçin Özür Diledi
Görsel: Faber-Castell