Işık kaynağı, opak bir cisim ve bir düzlem, gölge yaratmak için ihtiyacınız olan şeyler sadece bu kadar. Işık, objenin ardına geçemez ve o alan karanlık kalır. Ve bu da gölge olur. Microsoft araştırmaları altında çalışan Sang-won Leigh, üç arkadaşıyla bir araya gelerek bu döngüyü nasıl değiştirebileceklerini sorgulayan bir interaktif yerleştirme yaptı.
Remnance of Form isimli çalışma, gölgenin yaratılış sürecine Kinect, hareket sensörleri ve projeksiyon cihazıyla dahil oluyor. Böylece gölgenin vereceği tepkiler, çevresine karşı olan farkındalığı ve ruh halleri dış dünya tarafından da gözlemlenebiliyor.
Asta Roseway, Ann Paradiso ve Chris O’Dowd‘un da yaratıcı ekipte bulunduğu çalışmada gölgenin yok olması, korkarak dikenlerini çıkarması, farklı şekillere bürünme, uçabilme ve gölgenin topu ele geçirmesi gibi farklı etkileşimler bulunuyor.
Görsel; Remnance of Form