Çocuklar için resimleri dışına taşırmadan boyamak bir marifettir, çabası da eğlence kaynağıdır. Bu uygulama ise tam tersi bir felsefede ‘think outside the box‘ diyerek yola çıkıyor. Mobil uygulamalarda ve tablet uygulamalarda son yıllarda yükselen trend çocukları gerçek hayatla etkileşimden koparmayacak çözümler yaratmak; bu tür teknolojiler hayatımıza girmeye çalışırken amaçları kendilerine bağlamaktı ama şimdi araştırmaların gösterdiği doğrultuda çocukları interaktif ekranlardan kısıtlı zamanın haricinde uzak tutmak en doğrusu. Drawnimal uygulaması da bunu teknolojinin içine en naif ögeleri katarak en iyi şekilde başarıyor, çocukları uygulamanın içindeki çizimleri gerçek kağıtların üzerinde tamamlamaya davet ediyor.
Animasyon sanatçısı Lucas Zanatto tarafından geliştirilen Drawnimal çocuklara alfabeyi öğretiyor, yaptığı şey de onları dijital ekranın dışına yönlendirip, gerçek kağıt-kalemle çizip yaparak ekranın içiyle dışını birlikte kullanmak. Çocuğunuz tableti ya da telefonu gerçek kağıtların üzerine koyuyor ve uygulama sayesinde alfabeyi öğrenmesini sağlayan hayvanları çiziyor. Uygulamanın yaratıcısı, bu fikri kendi kızıyla birlikte origamı kağıtlarıyla nasıl 3 boyutlu hayvan yapılabileceğini anlatan bir alfabe kitabıyla oynarken bulmuş. Bu kitap, tasarımcıya aynı yapıyı eğlenceli bir dijital tecrübeye dönüştürme fiki vermiş.
Uygulama 4 dilde iTunes’ta iPhone , iPad’ler için 30 ayrı hayvan resmi ve sesiyle mevcut.